آمریکا سه معافیت تحریمی برای طالبان و شبکه حقانی صادر کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد که به منظور تسهیل کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، سه معافیت تحریمی برای مراودات مالی با طالبان و شبکه حقانی صادر کرد.
کد خبر: ۴۹۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 23December 2021

آمریکا سه معافیت تحریمی برای طالبان و شبکه حقانی صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با تشدید فشار‌های بین‌المللی به آمریکا درباره تداوم مسدود کردن دارایی‌های افغانستان بعد از تسلط طالبان بر این کشور، واشنگتن از صدور سه معافیت تحریمی خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور یک بیانیه اعلام کرد، این وزارتخانه به منظور تسهیل کمک‌های بین‌المللی به افغانستان سه معافیت تحریمی برای طالبان و شبکه حقانی صادر کرد.

رویترز در گزارش خود درباره این خبر نوشت: «ایالات متحده روز چهارشنبه (دیروز) رسماً مقامات ایالات متحده و سازمان ملل را که تجارت مجاز با طالبان انجام می‌دادند، از تحریم‌های ایالات متحده معاف کرد تا تلاش کنند کمک به افغانستان را در حالی که این کشور در حال فرو رفتن در یک بحران انسانی عمیق‌تر است، حفظ کند».

این رسانه غربی البته تصریح کرد: «با این حال، مشخص نیست که آیا این اقدام راه را برای پرداخت شش میلیون دلار پیشنهادی سازمان ملل به اسلام گرایان (طالبان) هموار می‌کند یا خیر».

در حال تکمیل

نظر شما
پربیننده ها