رئیس ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان خبر داد؛

اجرای ۱۷۱ برنامه به‌مناسبت هفته مقاومت در کرمان/ زمینه اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر فراهم شده است

سردار «معروفی» با بیان این‌که ۱۷۱ برنامه در ایام هفته مقاومت در استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: تاکنون زمینه اسکان روزانه حدود ۲۰ هزار نفر در استان کرمان فراهم شده است.
کد خبر: ۴۹۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ - 23December 2021

اجرای ۱۷۱ برنامه به‌مناسبت هفته مقاومت در کرمان/ زمینه اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر فراهم شده استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه ثارالله (ع) استان کرمان، امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری پیرامون ارائه برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان، با بیان این‌که مکتب شهید سلیمانی را باید محلی برای ارزیابی خودمان قرار دهیم که در کجای کار قرار داریم، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی باید برای جامعه دست یافتنی معرفی شود و حاج قاسم‌ها تولید کنیم.

وی افزود: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم که قرار باشد برای حاج قاسم سالگرد شهادت بگیریم و این را نشانه عقب‌افتادگی خود می‌دانیم؛ چراکه همیشه آرزو داشتیم که حاج قاسم در زمان شهادت به بالین ما بیاید.

فرمانده سپاه استان کرمان با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی را باید با اندیشه زیبای او معرفی کنیم و فقط به خاطره‌گویی نپردازیم، گفت: شهید سلیمانی یک عارف بزرگ الهی است و نباید فقط بُعد نظامی او را ببینیم.

وی با تأکید بر اینکه به جای خاطره‌گویی، شهید سلیمانی را با نظامات اخلاقی و ویژگی‌ها و فضائل او تعریف کنید، ادامه داد: حاج قاسم ۴۰ سال فرمانده بود؛ اما هیچ زمان مچ‌گیری نکرد و همیشه به دنبال دستگیری از دیگران بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی یک قطب‌نما و ستاره برای رساندن انسان به سعادت است، افزود: شهید سلیمانی عمل‌گراترین شخصیت نظامی اسلامی است؛ برخی‌ها حرف خوب می‌زنند، اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بر قلوب مردم حاکم بود و وقتی در جبهه و بین رزمندگان می‌آمد، نمی‌توانستیم او را از رزمندگان جدا کنیم، گفت: شهید سلیمانی در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) ذوب شده بود و مکتب حاج قاسم مکتب پاکیزگی، اخلاص، بصیرت و زمان‌شناسی، عشق به ولایت، خود را ندیدن و عشق به مردم، صداقت و آبروداری است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی خود را سپر بلای ایران و امت اسلامی کرد، افزود: حاج قاسم سنگ جلوی پای مردم را برمی‌داشت و از خود مراقبت می‌کرد تا از مسیر خدا جدا نشود.

وی با بیان این‌که در استان کرمان ۱۷ کارگروه ذیل ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: شعار بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز مانند سال گذشته همان شعار «مرد میدان» است.

رئیس ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان، با اشاره به اینکه هفته مقاومت امسال از ۱۰ تا ۱۶ دی‌ در کشور برگزار می‌شود، گفت: تمام برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی رویکرد مردمی دارند و امسال چند برنامه ملی در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شهر کرمان، در گلزار شهدا، مصلی امام علی (ع) و بیت‌الزهراء (س) حاج قاسم برگزار می‌شود، افزود: تاکنون زمینه اسکان روزانه حدود ۲۰ هزار نفر در استان کرمان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت دشتورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده و کارگروه سلامت و بهداشت ستاد بر آن نظارت می‌کند، عنوان کرد: ۱۷۱ برنامه در ایام دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان برگزار می‌شود که ۹ برنامه آن در سطح ملی است.

فرمانده سپاه استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های سالگرد زلزله بم و گرامیداشت روز ۹ دی نیز با محوریت شهید سلیمانی برگزار می‌شوند، گفت: برنامه‌های هفته مقاومت با دعای کمیل سراسری در گلزار شهدای کرمان آغاز و با دعای ندبه به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدای مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی، سیزدهم دی‌ در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سلیمانی برگزار می‌شود، افزود: هیئت‌های مذهبی استان کرمان در ایام شهادت حاج قاسم و شهادت حضرت زهرا (س) مراسم عزاداری و سوگواری دارند.

سردار معروفی با بیان اینکه ۱۰ هزار ختم قرآن که از هفته بسیج در استان کرمان آغاز شده است، تا پایان هفته مقاومت به اتمام می‌رسد، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره‌شهدای خانگی در سطح استان کرمان در هفته مقاومت برگزار می‌شود.

وی به برگزاری آیین تجلیل از مدافعان سلامت در دانشگاه فرهنگیان و همایش بین‌المللی مقاومت در دانشگاه آزاد کرمان اشاره کرد و افزود: گردهمایی فرزندان شهدای سراسر استان کرمان نیز در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه استان کرمان با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمان نوسازی شده و ۲ تالار آن به معرفی ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازند، بیان کرد: رزمایش «کمک مؤمنانه» با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در هفته مقاومت برگزار و ۴۰۰ مسکن مددجویی نیز در این هفته تحویل نیازمندان می‌شوند.

وی از بهره‌برداری از ۶۳ پروژه آبرسانی در این ایام خبر داد و گفت: آزادسازی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در هفته مقاومت انجام و ۶۲۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان در هفته مقاومت در سطح استان توزیع می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان، با اشاره به اینکه کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت اسلامی میزبان زائرانی از اقصی‌نقاط دنیا، به‌ویژه کشور‌های حامی جبهه مقاومت است، خاطرنشان کرد: درخواست داریم روز ۱۳ دی در شهر کرمان تعطیل رسمی اعلام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار