نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

نمازجمعه و مجالس اهل بیت (ع) محل نشر اعتقادات دینی است

«محمدی لائینی» گفت: نمازجمعه و مجالس اهل بیت (ع) محل نشر اعتقادات دینی است.
کد خبر: ۴۹۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ - 23December 2021

نمازجمعه و مجالس اهل بیت (ع) محل نشر اعتقادات دینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در آئین تکریم و معارفه امام جمعه میاندورود با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار با بیان اینکه انسان‌ها با ظلمات اعتمادی، اعتماد‌های فاسد و باطل روبرو هستند، اظهار داشت: کسانی که برای خدا شریک قائل هستند، در ظلمت هستند و اخلاق فاسد و ناصواب از ظلمت‌های اخلاقی است که انسان دچار می‌شود.

وی افزود: فرهنگ غلط و نادرست و فرهنگ انسان محوری و خداناباوری و فرهنگ اومانیسم ظلمت است و متاسفانه دنیای بدون فرهنگ دینی در پی تخریب فرهنگ دینی ما و تحمیل فرهنگ لائیک است و انسان در معرض خطر این ظلمت‌ها است.

محمدی لائینی با بیان اینکه به موازات ظلمت‌ها، نور اعتقادی، اعتقاد صحیح، نور اخلاقی، اخلاق فضیلت محور و فضائل انسانی و اخلاقی و نور فرهنگی و فرهنگ متعالی قرار دارد، بیان داشت: باید به فکر نور و ظلمت‌های اعتقادی و اخلاقی و فرهنگی باشیم و نور و فرهنگ صحیح و اعتقادات درست و نور اخلاقیات صحیح را باید در جامعه نشر بدهیم.

امام جمعه ساری اضافه کرد: باید در مقابل ظلمات و تاریکی‌های اخلاقی و فرهنگی و اعتقادی بپا خیزیم تا ظلمت‌های فرهنگ مبتذل و اخلاق نادرست و اعتقادات باطل دامن‌گیر ما نشود. نیاز به محور‌های داریم که برای ما از فرهنگ دینی نورانی و اخلاقیات دینی و اعتقادات صحیح حرف بزند و نور‌ها را در جامعه نشر بدهد و بر علیه ظلم و ستم و اعتقادات فرهنگی و اخلاقی قیام کند.

محمدی لائینی، نمازجمعه و مجالس اهل بیت (ع)، مناسبت‌های دینی جشن و عزاداری و محراب و منبر را از مکان‌های بازنشر نور‌ اعتقادات و را در جامعه دانست و بر ضرورت تقویت و پیوند با آن تأکید و خاطرنشان کرد: جامعه اگر با این مکان‌ها فاصله داشته باشد با نور‌ها فاصله دارد و جایگاه نماز جمعه مهم است. در شرایط کرونایی تمام مساجد و محافل استان باید فعال باشد و مردم شرکت کنند و نسبت به برپایی نماز جماعت و جمعه اقدام بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها