فرمانده گردان غواصی «جعفر طیار» لشکر انصارالحسین (ع):

آب را به حضرت فاطمه زهرا (س) در عملیات «کربلای ۴» قسم می‌دادیم

«مطهری» گفت: در شب عملیات «کربلای ۴» تنها پناه ما موج‌های آب بود نه جان‌پناهی، نه سلاح سنگینی و نه سپری داشتیم و آب را به حضرت فاطمه زهرا (س) قسم می‌دادیم.
کد خبر: ۴۹۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 24December 2021

آب را به حضرت فاطمه زهرا (س) در عملیات «کربلای ۴» قسم می‌دادیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «کریم مطهری» فرمانده گردان غواصی «جعفر طیار» لشکر انصارالحسین (ع) در یادواره شهدای غواص استان همدان در عملیات «کربلای ۴»، اظهار داشت: صحبت از عملیات «کربلای ۴» به این راحتی‌ها نیست و در ابتدا باید بگوییم که قبل از عملیات چه اتفاقی افتاد.

وی بیان داشت: بعد از عملیات جزیره و بعد از بمبارانی که در سد گتوند اتفاق افتاد و تعدادی از غواص‌ها زخمی شدند، زمانی که به سد گتوند برگشتیم مجدد شروع به گرفتن نیرو کردیم که کار آموزش غواصی را انجام دهیم.

مطهری ادامه داد: ۲۴ آبان بود که مجدد آموزش را در سردترین ماه‌های خوزستان شروع کردیم و نیرو‌های جدید گرفتیم و باید بچه‌ها را طوری آموزش می‌دادیم که بتوانند در سخت‌ترین شرایط عملیات کنند.

وی با اشاره به سردی بیش از حد آب سد گتوتد گفت: بل وحود این سرما ما انتظار داشتیم که غواص‌ها ساعت چهار نیمه شب که آموزش تمام می‌شود بروند زیر پتو و استراحت کنند، اما آن‌ها تک به تک وضو می‌گرفتند و در گوشه‌ای شروع به عبادت و خواندن نماز شب می‌کردند.

فرمانده گردان غواصی «جعفر طیار» لشکر انصارالحسین (ع) توضیح داد: ما اطلاع نداشتیم که قرار است عملیات «کربلای ۴» اتفاق بیفتد، تا روز عملیات دقیقا چهل روز گذشت و به نوعی غواص‌ها تا شب عملیات کربلای چهار، چهل شب چله گرفتند، چهل شب نماز خواندند و در آن هوای سرد آموزش دیدند.

وی بیان داشت: آنقدر هوا سرد بود و شدت آموزش‌ها زیاد که تمام بچه‌های غواص بیمار شدند، اما همه از ترس آنکه مبادا به دلیل کم بودن لباس غواصی از لیست حذف شوند کوچکترین ضعفی از خود نشان نمی‌دادند.

مطهری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند. گفت: شهید نادر عبادی‌نیا روحانی ۱۸ ساله هنگامی که اسلحه‌اش در داخل آب افتاد مدام شیرچه می‌زد در داخل آب و در جستجوی تفنگش بود در ابتدا ما احساس کردیم که موجی شده است، اما هنگامی که دلیل را از او پرسیدم گفت که اسلحه ام رفت، بیت‌المال رفت که به او گفتیم بیا بیرون تو خودت بیت‌المال هستی.

وی بیان داشت: در شب عملیات تنها پناه ما موج‌های آب بود نه جان‌پناهی، نه سلاح سنگینی و نه سپری داشتیم و آب را به حضرت فاطمه زهرا (س) قسم می‌دادیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شب عملیات «کربلای ۴» کربلای محشر بود. دشمن تا دندان مسلح ایستاده بود و نیرو‌های ما را می‌زد و هواپیما‌های عراقی با بمباران مثل روز هوا را روشن می‌کردند و غواص‌ها در این شرایط مظلومانه شهید شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها