امام جمعه موقت شهرستان تایباد:

رسالت راویان دفاع مقدس، روایتگری مستند است

حجت‌الاسلام «حیدری» گفت: راویان دفاع مقدس باید رسالت خود را در قبال انتقال معارف و مبانی دفاع مقدس و همچنین وقایع و رویدادهای این حماسه ماندگار را به آحاد جامعه به‌خصوص جوانان را با روایتگری مستند به انجام برسانند.
کد خبر: ۴۹۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ - 24December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تایباد، نشست تخصصی راویان پیشکسوت و جوان دفاع مقدس شهرستان تایباد با حضور حجت‌الاسلام «غلام‌حیدر حیدری» امام جمعه موقت شهرستان، سردار سرتیپ دوم «محمد کمیلی» پیشکسوت دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حیدری در این نشست اظهار داشت: راویان دفاع مقدس باید رسالت خود را در قبال انتقال معارف و مبانی دفاع مقدس و همچنین وقایع و رویدادهای این حماسه ماندگار را به آحاد جامعه به‌خصوص جوانان را با روایتگری مستند به انجام برسانند.

وی ادامه داد: بسیاری از همرزمان ما در دوران دفاع مقدس امروز دیگر در میان ما نیستند، خاطرات این پیشکسوتان جهاد و مقاومت از آن دوران و آنچه در جبهه‌های حق علیه باطل اتفاق افتاده، بخشی از تاریخ دفاع مقدس است که باید به خوبی به آیندگان منتقل شود.

حیدری به اهمیت استمرار جلسات راویان دفاع مقدس شهرستان تایباد اشاره کرد و گفت: باید از کلیه پیشکسوتان برای حضور در این جلسات دعوت کرد، همچنین تشکیل بانک اطلاعات رزمندگان و ایثارگران شهرستان که در دوران دفاع مقدس نقش داشته‌اند، در اولویت است.

در ادامه این نشست جهانگیر ابوبکری پیشکسوت دفاع مقدس ابراز داشت: مسجد صاحب الزمان (عج) تایباد اولین پایگاه مردمی در دوران دفاع مقدس بود که با حمایت‌های آیت‌الله محدثی مدیر وقت حوزه‌ علمیه در آن مقطع مدیریت می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس در شهرستان مرزی تایباد حضور علمای تشیع و تسنن در کنار رزمندگان بود؛ آنها بصیرت را براساس آیات و روایات قرآن به مجاهدان فی سبیل‌الله می‌آموختند.

وی با تأکید بر نقش تعیین‌کننده بسیج و سپاه در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز در جمع ما پیشکسوتانی هستند که روزی راه و رسم مبارزه را به ما آموختند. بسیجیان مخلصی که سنگرسازان بی‌سنگر نام گرفتند، جهادگرانی که برای رفع محرومیت از روستاها از شهر و دیار خود هجرت کردند و با آغاز جنگ، لباس رزم پوشیدند و عازم جبهه‌ها شدند و بی‌منت خدمت کردند.

ابوبکری گفت: حماسه‌آفرینان دفاع مقدس نه تنها در زمان جنگ بلکه در دوره کنونی نیز در تمام حوادث و وقایعی که در ایران اسلامی رخ می‌دهد در کنار مردم هستند.

نشست‌های هم‌اندیشی پیشکسوتان جهاد و مقاومت با هدف روایتگری دوران دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن حماسه جاوید به نسل‌های آینده، با مشارکت انجمن راویان، بسیج پیشکسوتان، دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تایباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار