نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم توجه جامعه جهانی برای خروج بیگانگان آمریکایی از سوریه

مالکی گفت: برگزاری اجلاس سران آستانه اقدامی در مقابل زیاده خواهی‌های ایالات متحده در سوریه است.
کد خبر: ۴۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ - 24December 2021

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکلزوم توجه جامعه جهانی برای خروج بیگانگان آمریکایی از سوریهی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس سران آستانه در ابتدای سال جدید میلادی در تهران، اظهار داشت: برگزاری این مهم اقدامی در مقابل زیاده خواهی‌های ایالات متحده محسوب می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بهم ریختن معادلات سوریه از سوی داعش‌ها به صورت تنهایی امکان پذیر نبود مگر اینکه آمریکایی‌ها از این گروه‌های تروریستی-تکفیری حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اتخاذ سیاست واحد از سوی کشور‌های حاضر در آستانه می‌تواند به رفع مشکلات سوریه کمک کند، ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد کشور‌های همسایه سوریه مانند ترکیه نیز باید تلاش کنند شرایط خروج بیگانگان مانند آمریکایی‌ها از سوریه فراهم شود.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه تهران کانون توجه معادلات بین المللی است، افزود: بر همین اساس مشاهده می‌شود که ایران با اقتدار تلاش می‌کرند ثبات به کشور‌هایی مانند افغانستان، سوریه و ... بازگردد.

مالکی گفت: بحث آوارگان سوری و لزوم فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه ان‌ها دارای اهمیت است لذا جامعه جهانی باید تلاش کنند این امر هر چه سریع‌تر برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک کمک کشور‌هایی مانند ایرانی، روسیه و ... می‌تواند سبب کاهش تنش‌ها در سوریه و حتی منطقه شود تا بر این اساس شاهد خروج بیگانگان از جمله آمریکا در منطقه باشیم.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار