وصیت شهید «تقوی‌فر» به مردم:

بهانه برای رضایت شیطان و غضب الهی را فراهم نکنید

در بخشی از وصیتنامه شهید مدافع حرم آمده است: وحدت خودتان را فراموش نکنید و دنبال اجرای دستورات خداوند متعال، انبیاء و ائمه طاهرین (ع) باشید. بهانه برای تفرقه زیاد است و راحت به دست می‌آید که از یکدیگر فاصله بگیرید و رضایت شیطان و غضب الهی را فراهم کنید.
کد خبر: ۴۹۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ - 02April 2022

بهانه برای رضایت شیطان وغضب الهی را فراهم نکنیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم «سید حمید تقوی‌فر» روز ۲۰ فروردین ۱۳۳۸ در روستای «ابودیس» شهرستان کارون (کوت عبدالله) به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همین منطقه به پایان رساند و برای تحصیلات دوره متوسطه به دبیرستان سعدی اهواز رفت و همانجا با شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی آشنا شد و به گروه «منصورون» پیوست و گام در راه مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی گذاشت.

وی در مبارزه با توطئه‌های ضدانقلاب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که با تحریک استعمارگران ناامنی و آشوب برپا می‌کردند، نقش محوری در خوزستان داشت و به دلیل آشنایی با زبان عربی نیرو‌های گروه خلق عرب را که به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می‌کردند، شناسایی و دستگیر کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی، همراه با پدر و برادرانش رهسپار جبهه‌های نبرد شد و پدر و یکی از برادران او در راه اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند. با پایان جنگ شهید تقوی‌فر فعالیت خود را در نیروی قدس ادامه داد و سرانجام سال ۱۳۹۰ از خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شد.

هنگامی که عناصر مزدور تکفیری به مردم مظلوم عراق حمله کردند و به هتک حرمت حرم‌های اهل بیت (علیهم‌السلام) پرداختند، وی برای دفاع از حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) رهسپار عراق شد.

در عملیات «سامراء» که خمپاره‌های داعش در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) فرود می‌آمد که سه روز طول کشید، به فرماندهی سردار تقوی‌فر داعش مجبور به عقب نشینی شد و منطقه پاک‌سازی شد.

شهید تقوی‌فر که در جریان سقوط صدام با حفظ سمت به فرماندهی قرارگاه مهران منصوب شده بود، زمینه زیارت مردم در عتبات عالیات را فراهم کرد و پس از ظهور داعش، درخواست بازنشستگی خود را به نیروی قدس ارائه داد تا بتواند در مبارزه با داعش شرکت کند. وی پس از حضور در عراق، توسط حاج قاسم به فرماندهی محور سامرا رسید تا از پیش‌روی داعش به سمت اماکن متبرکه جلوگیری کند.

سرانجام سید حمید تقوی‌فر در دفاع از حرمین مطهر، توسط عوامل تکفیری داعش در روز ۰۶/ ۱۰/ ۱۳۹۳ در منطقه بلد در سامرا به شهادت رسید و مزار وی در گلزار شهدای اهواز قرار دارد.

بخشی از وصیتنامه شهید تقوی‌فر به شرح زیر است:

«انقلاب اسلامی که آرزوی انبیاء الهی (ع)، ائمه طاهرین (ع) و مؤمنین و مؤمنات و مستضعفین عالم بود، به رهبری امام خمینی (ره) و ایثار و فداکاری شهدا و خانواده آنها، جانبازان و خانواده محترم و امت شریف و مقاوم ایران اسلامی محقق شد و فراموش نشود که از مساعدت و همکاری و رهبری عزیز دست برندارید.

در ثانی وحدت خودتان را فراموش نکنید و دنبال اجرای دستورات خداوند متعال و انبیاء و ائمه طاهرین (ع) باشید. بهانه برای تفرقه زیاد است و راحت به دست می‌آید که از یکدیگر فاصله بگیرید و رضایت شیطان و غضب الهی را فراهم کنید.»

از آنجا در آستانه سالگرد شهادت شهید تقوی‌فر هستیم، نشریه «خط حزب‌الله» به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شماره جدید خود را به روح مطهر این شهید والامقام تقدیم کرده است.

بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد تکریم نام و یاد شهدا به شرح زیر است:

«روز به روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه ما رواج پیدا کند؛ اگر این اتفاق افتاد، آنوقت مسئله شهادت که به معنای مجاهدت تمام‌عیار در مسیر خدا است، در جامعه ماندگار خواهد شد و اگر این شد، برای این جامعه دیگر شکست معنا ندارد و وجود نخواهد داشت و جامعه پیش خواهد رفت.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار