علی لاریجانی:

برگزاری نمایشگاه "قاب سرخ" موجب تقویت روحیه مجاهدت در جامعه است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه قاب سرخ بسیار اثر بخش است، گفت: یکی از ویژگی‌های برگزاری این نمایشگاه، بیداری حس غیرت دینی در افراد و تقویت روحیه مجاهدت در افراد است که برای کشور مهم ارزیابی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ - 12July 2015

برگزاری نمایشگاه

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نمایشگاه «قاب سرخ» که مجموعهای از عکسهای منتخب گلزارهای شهداست صبح روز یکشنبه 21 تیرماه 94 با حضور دکتر علی لاریجانی، حجتالاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولیفقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نمایندگان مجلس و معاونان و مدیران بنیاد در محل مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

علی لاریجانی ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برپایی این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه حاوی عکسهای پر معنا و الهام بخشی از خانواده شهداست. ارتباط شهدا با زندگی عادی مردم و نیز نقش خانواده شهدا در حفظ این سنت فکری، حائز اهمیت بوده و برگزاری چنین نمایشگاههایی نیز در این زمینه اثرگذار است.وی ادامه داد: نمایشگاه قاب سرخ بسیار اثربخش است و توصیه میکنم ترتیبی داده شود که این نمایشگاه در شهرهای مختلف برپا شود تا خانوادهها و عموم مردم از آن دیدن کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگیهای این نمایشگاه را افزایش روحیه مجاهدت عنوان کرد و گفت: تفکر جهادی در اداره کشور بسیار مهم است و به این ترتیب میتوان گفت این نمایشگاه یک حرکت صرفاً فرهنگی نیست بلکه القاکننده انرژی به جامعه است. یکی از ویژگیهای برگزاری این نمایشگاه، بیداری حس غیرت دینی در افراد و تقویت روحیه مجاهدت در افراد است که برای کشور مهم ارزیابی میشود.

دکتر لاریجانی از حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای این ابتکار سپاسگزاری کرد و در دفتر یادبود این نمایشگاه متنی را به شرح زیر نوشت:نمایشگاه قاب سرخ که بنیاد محترم شهید و امور ایثارگران مبتکر آن بودند حاوی الهامات ارزشمند معنوی برای جامعه خواهد بود از همت و روشنبینی عزیزان و دستاندرکاران سپاسگزارم.

محمد اسفندیاری، دبیر جشنواره قاب سرخ نیز در توضیحاتی به حاضران و رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: عکاسی از گلزار شهدای سراسر کشور با تفسیر تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به نام امامزادگان عشق موضوع اصلی این جشنواره بود که در بخشهای سطح حرفهای، دانشآموزی، دانشجویی و مردمی با دوربین و تلفن همراه و در بخش ویژه جشنواره شامل گلزارهای شهیدان در روستاهای سراسر کشور برگزار و در طول مدت دریافت آثار برای جشنواره، 3 هزار عکس واصل شد که حدود 200 عکس از این تعداد به دلیل داشتن مفاهیم بلند، توسط هیئتداوران متخصص و با تجربه، برای چاپ در یک کتاب انتخاب شد و 72 قطعه آن برای اجرای نمایشگاه و ارائه بهعنوان آثار ممتاز، جوایز ارزندهای دریافت کردند.

وی ادامه داد: نمایشگاه قاب سرخ، 4 خردادماه 94 با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا بهخصوص بزرگداشت 22 اسفند «روز شهید»، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیتهای هنری در این عرصه، تلاش برای معرفی ارزشها و آرمانهای ایثار و شهادت، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور با موضوع مربوطه و تلاش برای معرفی دستاوردهای ایثار و شهادت افتتاح شد.

لازم به ذکر است این مراسم با حضور مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، صدیقه کاوه مشاور ریس بنیاد در امور بانوان شاهد و ایثارگر، مصطفی پرکره مشاور رییس بنیاد در امور جانبازان، محمد اسفندیاری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی بنیاد، حسین تبریزی مدیرکل امور مالی بنیاد، سجاد قاسمی مدیرکل حراست بنیاد، علی عباس کمری رییس مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر و حمید علی صمیمی رییس بنیاد تهران بزرگ برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار