مدیر اجرایی ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» استان همدان:

فضاسازی شهری در هفته جهانی «مقاومت» مورد توجه قرار گیرد

«آزادی» گفت: با توجه به اینکه هفته «مقاومت» را در پیش رو داریم ضروری است که فضاسازی شهری در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲ - 25December 2021

فضاسازی شهری در هفته جهانی «مقاومت» مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، هادی آزادی، مدیر اجرایی ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» و شهادت سردار سلیمانی امروز در جلسه این ستاد در استانداری همدان اظهار داشت: شیوه‌نامه بزرگداشت روز جهانی مقاومت توسط ستاد کل نیروهای مسلح در آبان ماه سال جاری به سراسر استان‌ها ابلاغ شد و هم‌زمان از طرف وزارت کشور همین ابلاغیه به استانداری‌های جهت اجرا ارسال شد.

وی بیان داشت: در پی این ابلاغ، شیوه‌نامه روز جهانی «مقاومت» را در استان با محوریت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که ریاست آن به عهده استاندار است ابلاغ کردیم و در پی این شیوه‌نامه، ساختار استانی هم خدمت دستگاه‌ها تشریح کردیم.

آزادی توضیح داد: ستاد استانی شورای هماهنگی حفظ آثار با عضویت ۳۴ دستگاه با ریاست استاندار و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم به عنوان دبیر شورای هماهنگی و ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» مشخص شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها هم این ساختار با این تفاوت که فرمانداری‌ها به عنوان رئیس ستاد و فرماندهان نواحی مقاومت به عنوان دبیران شورای هماهنگی و ستاد هستند، مشخص شدند و تاکنون دو کمیته پیشکسوتان و یادمان‌ها با محوریت موضوع مقاومت در این راستا برگزار شده است.

مدیر اجرایی ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» استان همدان با بیان اينکه هدف این ستاد تبیین معارف،  آرمان‌ها ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت به‌ویژه مکتب سردار شهید سلیمانی است، افزود: در این راستا یک سری راهبردها هم داریم که همه باید در اجرای برنامه‌ها توجه کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به  تبیین نقش حضرت امام  در تربیت فرزندان  رشید و ولایتمدار همچون سردار شهید سلیمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تبیین نقش راهبردی و هدایت راهبردی رهبر معظم انقلاب در پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت، تبیین نقش حماسه دفاع مقدس در شکل‌گیری اندیشه مقاومت و ایثارگری در برابر متجاوزین و نظام استکبار جهانی و تربیت فرماندهان شجاع و کارآزموده برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب، تبیین نقش بی‌بدیل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استمرار توفیقات و پیروزی‌های جبهه مقاومت در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و همچنین تبیین آثار گسترده شهادت شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس در ایجاد وحدت در جهان اسلام به‌ویژه ملت ایران و عراق ازجمله این راهبردها است.

آزادی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند برنامه‌های خود را در سامانه http://defadoc.ir ثبت کنند و حداکثر تا تاریخ ۲۲ دی‌ماه گزارش عملکرد و برنامه‌های خود را به دبیرخانه اداره حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال کنند.

وی با تأکید بر فضاسازی شهری در هفته جهانی «مقاومت» گفت: ضروری است که این فضاسازی در سطح شهر هرچه سریع‌تر اتفاق افتاد و اداره‌هایی همچون مخابرات و بانک با ارسال پیامک و استفاده از ظرفیت تابلوهای روان نیز به این امر کمک کنند.

مدیر اجرایی ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» استان همدان ادامه داد: در بحث فضاسازی محیطی حتماً از تلویزیون‌های شهری استفاده شود و از صداوسیما درخواست داریم که مدتی پخش برنامه‌های شهید سلیمانی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید به بعد مردمی بودن شهید سلیمانی توجه کنیم، افزود: باید فعالیت‌های دیگر شهید همچون کمک جبهه مقاومت به مردم سیل‌زده و  کمک به عتبات عالیات در برنامه‌های تولیدی دیده شود.

آزادی گفت: ادارات کل ورزش و جوانان برگزاری مسابقات ورزشی را با نام‌گذاری شهدای محور مقاومت ازجمله ۱۴ شهید بزرگوار پیش‌بینی کنند و برنامه‌های هنری و تئاتر خیابانی با موضوع تبیین مکتب حاج قاسم در سطح استان برکزار شود و همچنین مکان‌های شهری مزین به نام شهدای محور مقاومت بشود.

مدیر اجرایی ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» بابیان اینکه در فضاسازی ورودی استان و شهرستان‌ها در حوزه بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت هنوز اقدام ویژه‌ای رخ نداده است، گفت: برگزاری غرفه‌های خدمت‌رسانی به مردم در هفته مقاومت با یاد شهدای محور مقاومت تأثیر خوبی در جامعه خواهد داشت.

وی گفت: ساخت مستند از حضور سردار شهید سلیمانی در استان همدان و برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی با موضوع مکتب  حاج قاسم توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید مورد توجه قرار گرفت.

آزادی به بیان برخی برنامه‌های شاخص استان همدان در هفته «مقاومت» پرداخت و گفت: چهارشنبه هشتم دی‌ماه  همایش «گفتمان فاطمی و مقاومت» توسط کمیته رنان دفاع مقدس با پشتیبانی اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پنجشنبه  نهم دی ماه عطرافشانی مزار شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های شاخص در این هفته است.

وی همچنین ادامه داد: جمعه دهم دی‌ماه سخنرانی ائمه جمعه در نمازهای جمعه با موضوع محور مقاومت و شهید سلیمانی، یکشنبه ۱۲ دی‌ماه همایش «من افتخار می‌کنم» توسط کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان، دوشنبه ۱۳ دی‌ماه مراسم ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط سپاه و پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه  همزمان با سالروز خاک‌سپاری شهید سلیمانی مراسمی توسط پایگاه هوایی شهید نوژه با حضور رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که از دیگر برنامه‌های شاخص استان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها