مراسم تشییع پیکر زنده یاد «داود زند» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر زنده یاد «داود زند» با حضور جمعی از فعالان ستاد‌های مردمی پشتیبانی جبهه و جنگ در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 26December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مرحوم زنده یاد حاج «داود زند شهری» از فعالان ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ در سال‌های دفاع مقدس بود که با همراهی جمعی از بازاریان، کسبه و خیرین اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی و آماده سازی و ارسال به مناطق جنگی می‌کردند.

حضور در مناطق صعب العبور و برفگیر غرب و گرمای جنوب و انتقال مایحتاج رزمندگان اسلام در یگان‌های سپاه، ارتش و بسیج، بخشی از کارنامه درخشان مرحوم حاج داود زند و یارانش را در بر می گیرد.

این گروه پس از پایان جنگ نیز نسبت به راه اندازی هیات خادمین رزمندگان اسلام اقدام کردند و چهارشنبه شب‌ها به طور سیار در منازل افراد، یاد شهدا را گرامی می‌داشتند که هیات مزبور تا قبل از شیوع کرونا به طور مرتب دایر بود.

دلسوزی، پیگیری، مسئولیت پذیری، تواضع، اخلاص و ادب و روحیه انقلابی و ولایی مرحوم زند در منش، رفتار و گفتار نزد دوستان و همکاران و مسئولان زبانزد بود.

وی پس از تحمل یک دوره بیماری، به جمع یاران شهیدش پیوست و عصر روز گذشته در مراسمی با حضور پیشکسوتان ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ و اعضای هیات خادمین رزمندگان اسلام، در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) و در جوار مزار شهدا به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت این فعال عرصه جهاد و شهادت شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان استان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد. همچنین صبح امروز نیز جمعی از یاران و همکاران مرحوم زند در دوران فعالیت های پشتیبانی جبهه و اعضای هیات خادمین رزمندگان اسلام بر سر مزار وی حاضر شدند و یاد و خاطره مجاهدت‌هایش را گرامی داشتند. 

 

خاطرات تاریخ شفاهی آن مرحوم از دوران حضور در مناطق جنگی، به تازگی توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ثبت شده است.

وداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویروداع فعالان پشتیبانی جبهه و جنگ در قم با پیکر مرحوم «داود زند» + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار