فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

مردم کرد با وجود معاندان حلاوت پیروزی انقلاب را نچشیدند

سردار «باقرزاده» گفت: در اوایل انقلاب اسلامی در حالی که همه ملت ایران در شادی بودند، ضدانقلاب‌ها اجازه ندادند مردم کرد شیرینی و حلاوت این پیروزی را بچشند و این بزرگترین ظلم به مردم کردستان بود.
کد خبر: ۴۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ - 26December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، سردار محمد باقرزاده امروز در مراسم چهلم شهیده «فاطمه اسدی» که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: انسان و جامعه همواره نیازمند دو دستاورد، یکی ذکر و دیگری علم است. علم برای رهایی از جهل و ذکر برای رهایی از غفلت است و شهیدان فرصت‌سازانی هستند که کمک می‌کنند که ما هم به علم برسیم و از غفلت رهایی پیدا کنیم و به ذکر برسیم. ذکری که ما را باید به یک تدبر رهنمون سازد.

وی اضافه کرد: معمولا ما تدبر را مترادف با تفکر می‌دانیم ولی تدبر یک معنای جامع‌تری دارد وقتی می‌گویند در قرآن تدبر کنید نوعا تصور می‌شود که یک تفکر است تفکر به علاوه تطبیق تدبر می شود.

سردار باقرزاده افزود: فرقی نمی‌کند دموکرات و داعش باشد، کسانی که در مقابل آنها ایستادگی کردنداصحاب اخدود هستند که توسط کافران آزار دیدند. در اوایل انقلاب در حالی که همه ملت ایران در شادی بودند ضدانقلاب‌ها اجازه ندادند مردم کرد شیرینی و حلاوت این پیروزی را بچشند و این بزرگترین ظلم به مردم کردستان بود.

وی اضافه کرد: هنوز پایه‌های انقلاب مستحکم نشده بود و ارکان حکومت شکل نگرفته بود که عده‌ای سهم‌خواهی می‌کردند و با گفتمان خشونت دنبال تحمیل خواسته‌های خود بودند که باید این تاریخ را دوباره بخوانیم و عبرت بگیریم. در کنار مظلومیت شهیده اسدی مظلومیت دیگری وجود دارد که آن بسیجی مظلومی است که در دفاع از این بانوی کرد او را شهید کرده بودند.

سردار باقرزاده گفت: امروز مدعیان حقوق بشر با وجود اینکه عمق ظلم به این شهیده و خانواده‌اش را دیدند آن را بایکوت رسانه‌ای کردند. اینها معتقد بودند که راه راست را ما می‌دانیم و همه باید به ما اقتدا کنند اینها دنبال تحمیل عقاید خود بودند و چون مردم ایران مسلمان هستند دست رد به سینه دشمنان زدند.

وی اضافه کرد: راهبرد اصلی ضدانقلابی که عنوان مدافع خلق کرد را یدک می‌کشید، خشونت بود حال این خشونت گاه لفظی و گاهی فیزیکی صورت می‌گرفت. ارعاب و ترور راهبرد ضدانقلاب است، اینها به دلیل اینکه در فرهنگ طاغوت استحاله شده بودند سطحی‌نگر بودند و دنبال تحمیل عقاید خود به مردم بودند. کردستان در اوایل انقلاب به یک ویترین از خشونت‌ها و ناامنی‌ها تبدیل شده بود و مردم بدترین روزها را تجربه کردند.

سردار باقرزاده بیان کرد: حوادث جنگ اجازه نداد تا آنچه در کردستان اتفاق افتاد را کالبدشکافی کنیم اما صدا و سیما باید به ابعاد جنایات ضدانقلاب در اوایل انقلاب بپردازد. ترور و خشونت تنها گفتمان حزب دموکرات است و گرنه فاطمه اسدی چه گناهی کرده بود و این سوال باید برای همیشه در عمود تاریخ در ذهن نسل‌های انقلاب باشد که به چه گناهی این بانو را به شهادت رساندند. مردم کردستان در طول تاریخ همواره ایثارگران مدافع ارزش‌های انقلاب بوده و در عرصه حاضر بوده‌اند.

وی گفت: شهیده فاطمه اسدی تیر خلاص را به ضدانقلاب زد، این زنی که در مقابل دشمن سرخم نکرد و عزیز شد و چهره واقعی دموکرات و مدعیان مدافع کرد را به جهان نشان داد و مصطفی هجری و دموکرات را با خاک یکسان کرد.

سردار باقرزاده در بخش پایانی سخنانش از تفحص پیکر شهید «توفیق احمدی» خبر داد و توضیح داد: برنامه‌ریزی فرمانده سپاه کردستان، پیکر این شهید در سنندج سقز تشییع  و در سقز خاکسپاری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها