هویت شهید «نعمت شکیبائی صنوبری» احراز شد

هویت شهید «نعمت شکیبائی صنوبری» از شهدای ارتش جمهوری اسلامی از طریق آزمایش DNA احراز شد‌.
کد خبر: ۴۹۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ - 26December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت حیدریه، بر اساس آزمایش DNA و در پی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی، هویت پیکر مطهر یکی از شهدای گمنامی که در شهر الشتر از توابع استان لرستان به خاک سپرده شده احراز و مشخص شد مربوط به شهید والامقام «نعمت شکیبائی صنوبری» از کارکنان وظیفه ارتش جمهوری اسلامی است.

ستوان دوم وظیفه «نعمت شکیبائی صنوبری» در چهارم اسفند ۱۳۳۵ در روستای صنوبر از توابع شهرستان تربت حیدریه متولد شد. وی سرانجام در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در منطقه غرب کارون به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه باقی ماند و جزو شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. پیکر این شهید والامقام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی در دوم مهر ۱۳۹۰ همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) به‌عنوان شهید گمنام در تپه شهدای گمنام بابا داوود شهر الشتر به خاک سپرده شد.

با توجه به درگذشت والدین این شهید شکیبائی صنوبری، سرهنگ بختیار کرمی‌نیا فرمانده تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی شهرستان تربت حیدریه امروز با حضور در منزل برادر این شهید والامقام در روستای صنوبر با اعلام خبر احراز هویت شهید شکیبائی صنوبری به چشم‌انتظاری این خانواده پایان داد.

براساس این گزارش طی روزهای آینده بستگان شهید شکیبائی صنوبری برای زیارت مزار این شهید والامقام به شهرستان الشتر اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار