مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

جانبازان سرمایه‌های اجتماعی پنهان جامعه/ ایثارگران در جامعه ایفای نقش کنند

«رستمیان» جانبازان را سرمایه‌های اجتماعی پنهان جامعه دانست و گفت: جامعه ایثارگری باید در جامعه ایفای نقش کنند؛ حضور جانبازان 70 درصد که شهدای زنده ما هستند در مجامع و مراسم‌های مختلف اثر فرهنگی دارد.
کد خبر: ۴۹۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ - 26December 2021

جانبازان سرمایه‌های اجتماعی پنهان جامعه/ ایثارگران در جامعه ایفای نقش کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در دیدار با جمعی از جانبازان 70 درصد قطع نخاع، جانبازان را سرمایه‌های اجتماعی پنهان جامعه دانست و اظهار داشت: خلأ حضور نمادهای ایثارگری علی‌الخصوص جانبازان ویلچری و 70 درصد در بنیاد شهید و تمامی محافل احساس می‌شود.

وی مطرح کرد: جانبازان قطع نخاع و سایر گروه‌های ویژه ایثارگری محور خدمات‌رسانی در بنیاد شهید هستند. ایثارگران باید در این مجموعه حضور پیدا کرده و کارها را نقد کنند. انتقادات این عزیزان موجب پیشرفت و تسهیل در خدمات‌رسانی بهتر به ایثارگران و آگاه شدن ما از مشکلات خواهد شد.

رستمیان بیان داشت: تمام تلاش بنیاد شهید جلب رضایت جامعه ایثارگری با بهره‌گیری از تمامی امکانات و تأکید به مدیران و معاونین بنیاد شهید برای ارتباط بیشتر با جامعه هدف و رسیدگی به مشکلات آن‌ها از طریق برقراری تماس تلفنی است. بنیاد شهید و امور ایثارگران متعلق به جامعه ایثارگری است و ما وظیفه داریم در کمال تکریم و احترام به آن‌ها خدمت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عمده مشکلات جانبازان 70 درصد را در حوزه درمان عنوان کرد و ادامه داد: ایثارگران عزتمندانه در حال زندگی هستند و مطالبه خاصی از بنیاد شهید ندارند. ابتدایی‌ترین نیاز یک جانباز قطع نخاعی که بنیاد شهید هم در قبال آن وظیفه دارد، خدمات درمانی است. امروز کشور در بحث خدمات‌رسانی به ایثارگران با کمبودها و نارسایی‌هایی مواجه است.

رستمیان عنوان کرد: از دوران بنیاد جانبازان پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای سالمندی جانبازان قطع نخاعی صورت گرفته بود اما پس از ادغام سه نهاد ایثارگری نوع فرهنگ‌ سازمانی که در مجموعه وجود داشت متفاوت شد و گرایش بنیاد شهید به سمت معیشت سوق پیدا کرد و از طرفی نیز منابع محدود شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تأکید کرد: جانبازان امروز نباید در زمینه درمان دغدغه و مشکلی داشته اما متأسفانه به دلیل پراکندگی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نقص‌هایی در خدمت‌رسانی به وجود آمده که با تلاش‌های صورت گرفته این نواقص به حداقل رسیده است.

وی به مأموریت‌های بنیاد شهید اشاره و تصریح کرد: این مجموعه دو مأموریت خدمت‌رسانی و تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد که باید در این راستا تلاش کند. این دو مأموریت تنها وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه وظیفه یکایک مسئولین، جامعه و مردم است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند. تمامی مردم و مسئولین در قبال تکریم جامعه ایثارگری وظیفه دارند و باید ادای دین کنند.

رستمیان با تأکید بر ضرورت ایفای نقش جامعه ایثارگری در جامعه بیان داشت: حضور جانبازان 70 درصد که شهدای زنده ما هستند در مجامع و مراسم‌های مختلف اثر فرهنگی دارد. پایش سلامت ایثارگران نیز از گذشته تا به امروز توسط بنیاد شهید انجام می‌شده و انعقاد قرارداد مستقیماً توسط این مجموعه صورت می‌گرفته است. در این طرح 80 نفر از ایثارگران باید توسط هر یک از پزشکان پایش مورد ویزیت قرار می‌گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه علاوه بر ویزیت سرکشی و دیدار هم صورت می‌گرفت، اضافه کرد: امروز خواسته ما از سازمان مرکزی افزایش سطح رسیدگی به جانبازان 70 درصد به سطح پزشک متخصص است که با مذاکراتی که صورت گرفته مقرر شده پزشک متخصص جانباز را مورد ویزیت قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار