نماینده مردم در مجلس:

لغو تحریم‌ها باید همراه با ارائه تضمین به ایران باشد

همتی گفت: غربی‌ها و آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها نباید تعلل کنند و باید در اقدامی پیش‌دستانه نسبت به رفع و لغو تمامی تحریم‌ها اقدام کنند؛ آن‌ها با برداشتن تحریم‌ها باید به جمهوری اسلامی ایران تضمین دهند؛ زیرا امضای آن‌ها دیگر اعتباری ندارد.
کد خبر: ۴۹۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ - 26December 2021

لغو تحریم‌ها باید همراه با ارائه تضمین به ایران باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن همتی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص مذاکرات وین، اظهار داشت: مذاکرات چندجانبه است و زمانی مذاکرات به نتیجه می‌رسد که همه طرف‌ها با حُسن نیت عمل کنند. غربی‌ها و آمریکا نه‌تنها حُسن نیت ندارند، بلکه به دنبال امتیازگیری‌های مجدد هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ امتیاز جدیدی نخواهد داد، ما خواهان اجرای برجام و تعهدات طرف‌های مقابل ایران هستیم. آن‌ها در اظهارات مختلف گفتند که نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام می‌کنند، اما تاکنون گامی در این جهت برنداشتند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشد بلکه آمریکای جنایتکار خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شد بنابراین اولین قدم احیا برجام را آن‌ها باید بردارند.

همتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نه تنها هیچ قدمی در جهت لغو تحریم‌ها برنداشتند بلکه هر روز و هر هفته یکی از افراد حقیقی یا حقوقی ایرانی را به لیست تحریم‌ها اضافه کردند. این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکا و غربی‌ها دنبال مذاکره برای مذاکره هستند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: آن‌ها برای برداشتن تحریم‌ها نباید تعلل کنند و در اقدامی پیش دستانه نسبت به رفع و لغو تمامی تحریم‌ها اقدام کنند. ما بیش از این نمی‌توانیم منتظر آن‌ها بمانیم، آن‌ها با رفتاری که در این مدت داشتند، نشان دادند که متأسفانه امضای آن‌ها اعتباری ندارد لذا با برداشتن تحریم‌ها باید به ما تضمین دهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار