استاندار گیلان:

سردار سلیمانی چهره‌ای بین‌المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است

استاندار گیلان با بیان اینکه سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی باید به جامعه معرفی شود، گفت: امروز سردار سلیمانی نه تنها چهره‌ای ملی، بلکه چهره‌ای بین‌المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است.
کد خبر: ۴۹۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ - 26December 2021

سردار سلیمانی چهره‌ای بین المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم اظهار داشت: سردار شهید «قاسم سلیمانی» اسوه اخلاق و تفکر انقلابی بود که با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی باید به جامعه معرفی شود، تصریح کرد: امروز سردار سلیمانی نه تنها چهره‌ای ملی، بلکه چهره‌ای بین المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است. پس از شهادت این سرباز انقلابی، جهانیان به حقانیت اسلام در ایران پی بردند و پیام بیداری اسلامی بیش از پیش در دنیا انتشار یافت.

عباسی «میرزاکوچک جنگلی» را نیز اسطوره گیلان در مقاومت خواند و خاطرنشان کرد: مطالعات تاریخی برای معرفی سردار جنگل با استخراج مطالب صحیح از نوشتار‌های موجود به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام‌های جدی برداشته شود. گیلان در همه ادوار تاریخ همواره در بحث مقاومت و نبرد علیه باطل، پیشگام و دنباله رو اندیشه ناب تشیع بوده است.

استاندار گیلان شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور را الگویی راستین از مدیریت در تراز انقلاب خواند و متذکر شد: باید از باور‌ها و ارزش‌های این افراد درس گرفت و در جهت حفظ و معرفی آن تلاش کرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تولید محتوا در همه بستر‌ها از جمله فضای مجازی خواند و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی، تصریح کرد: تولیدات در این بخش باید متناسب با نیاز جامعه و با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

عباسی با اشاره به افزایش اعتبارات مرتبط با امور فرهنگی در بودجه سال آینده، افزود: آنچه اهمیت دارد این است که نباید همه اقدامات و برنامه ریزی‌ها به مسئله بودجه گره زده شود. با اشاره به تشییع شهدای گمنام در چند نقطه از گیلان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی تمامی نهاد‌ها برای اجرای هرچه بهتر مراسم همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها