بر اساس گزارش رأی الیوم؛

رژیم صهیونیستی از همراهی امارات با انزوای ایران ناامید شده است

محافل داخلی رژیم صهیونیستی از مخالفت امارات با تهدید نظامی و حتی تلاش برای انزوای سیاسی و اقتصادی ایران دچار یأس و ناامیدی شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ - 26December 2021

رژیم صهیونیستی از همراهی امارات با انزوای ایران ناامید شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محافل داخلی رژیم صهیونیستی از مخالفت امارات با اقدام نظامی علیه ایران با وجود توافق عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل‌آویو، دچار یأس و ناامیدی شده‌اند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: امارات با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران با وجود امضای توافق عادی سازی روابط بین دو طرف، مخالف است. این دولت عربی که روابط خود را با تل آویو پس از امضای توافق «آبراهام» به شدت افزایش داده، اکنون اعلام کرده است استفاده از تهدیدات نظامی راه مقابله با ایران نیست.

این کانال صهیونیستی ادامه داد: امارات با موضع گیری علیه تهدید نظامی ایران، حامل این پیام است که عادی سازی روابط با تل‌آویو به معنای همکاری نظامی ابوظبی با تل آویو و واشنگتن در حمله علیه ایران نیست. همکاری بین امارات و رژیم صهیونیستی در عرصه‌های تجاری، گردشگری و حتی امنیتی عملاً با توسعه و افزایش همراه بوده است، اما در زمینه حساس‌ترین مسئله منطقه‌ای این روز‌های منطقه و دنیا یعنی پرونده هسته‌ای ایران، ابوظبی از تهدیدات نظامی مستقیم اجتناب می‌کند.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: علاوه بر مخالفت امارات با تهدید و فشار نظامی علیه ایران، این کشور تمایلی به پیوستن به کارزار انزوای سیاسی یا اقتصادی علیه ایران ندارد. چند روز قبل از نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات و همزمان با شنیده شدن صدا‌های برخاسته از مقامات این رژیم و آمریکا درباره جایگزین کردن دیپلماسی و برنامه ریزی برای حمله نظامی علیه ایران، امارات با سفر «طحنون بن زائد» مشاور امنیت ملی این کشور به تهران و دیدار با رئیس جمهور و دبیرکل شورای عالی امنیت ملی ایران، سیگنال متفاوت دیگری صادر کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایان گزارش خود تأکید کرد: سفر بن طحنون به تهران، توضیح این واقعیت است که با وجود تنش‌ها در روابط بین امارات و ایران پس از عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو، روابط بین این دو کشور همسایه که همچنان مبادلات تجاری گسترده خود را از طریق خلیج فارس حفظ کرده‌اند، قدرتمند و پابرجاست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار