روایت فرمانده تخریب لشکر ۲۷ در دفاع مقدس؛

نگرانی بسیجی ۱۶ ساله برای لباس و پوتین بیت‌المال + فیلم

سردار جعفر جهروتی‌زاده گفت: یک پسر ۱۶ ساله مقابلم ایستاد، گفت می‌ترسم این لباس و پوتین که برای بیت المال است خوب ازش مراقبت نکنم.
کد خبر: ۴۹۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ - 20March 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «جعفر جهروتی زاده» فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در سال‌های دفاع مقدس است. او در بیست و هفتمین برنامه «با این ستاره‌ها» و در جمع زائران شهدای حاضر در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) خاطره‌ای از شهید جاویدالاثر معین‌زاده روایت کرد که در ادامه می‌خوانید.

ترس بسیجی ۱۶ ساله از لباس و پوتین بیت المال/ شهید «معین زاده» یک متر جا و پارچه اشغال نکرد

شهید معین زاده در همین بهشت زهرا (س) یک مزار یادبود کوچک دارد که تنها روی آن فقط نوشته شده است «معین زاده» می‌گفت هیچی از این دنیا نمی‌خواهم.

یکبار از منطقه آمد داخل اردوگاه سراغم، گفت چند بچه بسیجی به گردان اعزام شده‌‍اند، اما یکی از آن‌ها نمی‌آید پوتین و لباسش را تحویل بگیرد.

آن بسیجی را صدا کردم، یک پسر ۱۶ ساله مقابلم ایستاد، گفت می‌ترسم این لباس و پوتین که برای بیت المال است خوب ازش مراقبت نکنم. کسی که آمده بود جانش را بدهد می‌ترسید نتواند مفید باشد.

یکبار رفتم چادر شهید معین زاده، هر کدام از بچه‌ها درباره چگونگی شهادتشان نظری داشتند، نوبت به شهید که رسید، گفت اگر خدا شهادت نصیبم کرد می‌خواهم پودرم کند. گفت نمی‌خواهم از این دنیا یک متر پارچه و جا اشغال کنم.

در عملیات والفجر ۳ آماری از شهدا آوردند که نام شهید معینی زاده هم بین آنان بود. از بچه‌ها پرسیدم چه زمان شهادت چه کسی نزدیک شهید بود و چگونه به شهادت رسید. ۲ نفر از نیرو‌ها تعریف کردند که ۳۰ متری او بودند و دیدند گلوله سنگینی خورد و به شهادت رسید.

دو روز در منطقه به دنبال پیکرش گشتند، با اینکه منطقه زیر آتش دشمن بود، اما یک تکه از بدنش را پیدا نکردند، چیزی از شهید پیدا نشد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار