رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

تحرک، تحول و تعالی سه وظیفه اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: تحرک، تحول و تعالی سه کلیدواژه است که باید با جدیت دنبال شود و این کار اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.
کد خبر: ۴۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 27December 2021

تحرک، تحول و تعالی سه وظیفه اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش گرامیداشت هفته پژوهش ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: یکی از بهترین جلساتی که می‌توانیم در سازمان برگزار کنیم، همین نوع جلسات است؛ چون کسانی در آن دورهم جمع می‌شوند که اهل علم، تحقیق و پژوهش هستند.

وی افزود: تا الان فعالیت‌های خوبی در زمینه تحقیق و پژوهش صورت گرفته، اما هنوز هم کار‌های زیادی باقی مانده است که باید انجام شود. تحقیق و پژوهش جان تازه‌ای گرفته، ولی باید با شتاب بیشتری پیش برود. تحرک، تحول و تعالی سه کلیدواژه است که باید با جدیت دنبال شود و این کار اصلی سازمان ما است. ما دورهم جمع شده‌ایم که تحرک را منجر به تحول و تحول را منجر به تعالی کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: البته محقق شدن این امر الزاماتی دارد؛ یکی از آن‌ها اهتمام‌ورزی به موضوع تحقیق و پژوهش است. امکان ندارد سازمانی این سه را داشته باشد، اما به موضوع تحقیق و پژوهش اهمیتی نداده باشد. همه ما باید تمام ظرفیت‌های خود را برای انجام تحقیقات نظام‌مند بسیج کنیم. حالا سوال اینجاست که کدام تحقیق و پژوهش می‌تواند در رسیدن ما به این سه کلیدواژه کمک کند؟ تحقیق و پژوهشی که کاربردی باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: نباید اینطور باشد که تحقیق و پژوهش‌ها انجام شود و بعد در آرشیو خاک بخورد. پژوهش کاربردی، اما خودش سه ویژگی خیلی مهم دارد؛ اول اینکه پژوهش کاربردی باید ما را از مصرف‌کنندگی به تولیدکنندگی در دانش برساند، دوم اینکه تحقیق و پژوهش مرجعیت‌ساز باشد و سوم اینکه موارد و موانع مربوط به سازمان را حل کند.

وی اظهار داشت: تحقیق و پژوهش نیازمند صبر است. شهید مطهری می‌گفت من تا مرز مرگ، مطالعه می‌کردم. انسان نباید به تنبلی و راحتی خصوصاً در بحث تحقیق و پژوهش عادت کند. تحقیق نباید تقلید باشد. تحقیقی درست است که در آن خلاقیت باشد؛ یعنی تحقیقی که انجام می‌دهید را کسی قبل از شما انجام نداده باشد. خلاقیت هم با تفکر ایجاد می‌شود. در حوزه علوم انسانی، واژه و سوژه‌های زیادی وجود دارد که هنوز کشف نشده و می‌شود روی آن‌ها کار کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: کار‌های خوبی در زمینه تحقیق و پژوهش صورت گرفته، ولی ما هنوز مرجع نشده‌ایم. در سازمان هم ما باید تبدیل به مرجع علمی در ارتش شویم. اگر مرجع شویم، می‌توانیم بگوییم که کاری کرده‌ایم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا سال دیگر که در چنین روزی دورهم جمع شدیم، مواردی که در این جلسه مطرح شد، حل شده باشد. رضایت به وضعیت موجود خودش پس‌رفت است و اگر شما محققان به شرایط امروز خود راضی هستید، پس محقق کاربردی نیستید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار