مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

ارسال ۱۵۰ عنوان برنامه به دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» در همدان

«آزادی» گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه به دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز جهانی «مقاومت» در همدان ارسال شده است.
کد خبر: ۴۹۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ - 27December 2021

اجرای بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته «مقاومت» در استان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز در نشست خبری دبیرخانه ستاد استانی روز جهانی «مقاومت» و شهادت سردار سپهبد ‌حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی قهرمان ملی و الگوی اسلامی برای جامعه بود و به دین، مذهب و مردمش عاشقانه عشق می‌ورزید و روی مزار این شهید بزرگوار هم نوشته شده که سرباز وطن و به تعبیر خودشان برای مردم و دینش سرباز بود.

وی گفت: حاج قاسم یک فرمانده دلاور و شایسته در عرصه امنیت داخلی بود و آرامش را به منطقه شرق و جنوب شرقی ایران برگرداند و خیلی از اشرار منطقه کرمان را به صفوف مردم اضافه کرد.

آزادی گفت: سردار در عرصه بین‌المللی به همراه همرزمان شهیدش از جان و مال مسلمین دفاع کرد و داعش که ساخته استکبار جهانی بود را با مجاهدت خود و یارانش از روی زمین برداشت.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش‌قدم بود و در مسئله سیل جنوب کشور حضور داشت و این نقش و حضور مردمی حاج قاسم دیده نشده و ضروری است که اصحاب رسانه به این توجه ویژه کنند و سردار در نهایت با شهادتش به دست آمریکای جنایتکار مقدمات خروج آمریکا را از منطقه فراهم کرد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به سخنرانی تاریخی سردار شهید سلیمانی در همدان گفت: جملات سردار در همدان به عنوان «مکتب حاج قاسم» است و این را باید در فضای مجازی بازنشر دهیم و ایشان در این سخنرانی گفتند که همدان مرکز تمدن، شهر علما و عرفای برجسته و شهر نام‌آوران شهیدی همچون شهید همدانی است.

وی با بیان اینکه از دهم تا ۱۶ دی‌‌ به عنوان هفته جهانی «مقاومت» نام‌گذاری شده است، افزود: ستاد بزرگداشت هفته مقاومت در استان همدان از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرد و در این راستا جلسات مؤثر و مستمری برگزار شد و نتیجه این جلسات برگزاری و بزرگداشت این هفته به نحو احسن خواهد بود.

آزادی گفت: در روز شنبه هفته جاری در جلسه‌ای که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان و بیش از ۵۰ دستگاه و یگان انتظامی و نظامی استان برگزار شد، تصمیمات خوبی برای برگزاری مراسمات هفته «مقاومت» گرفته شد.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت هفته «مقاومت» کار خود را با تشکیل دبیرخانه ستاد در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  آغاز کرد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: در این راستا فضاسازی محیطی معابر، مساجد ساختمان‌های اداری از تاریخ هفتم دی‌‌ آغاز خواهد شد و صداوسیما از مدت‌ها قبل اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مختلف کرده و پوشش خبری کاملی در اجرای برنامه‌ها خواهد داشت، همچنین تبیین شخصیت حاج قاسم در فضای مجازی توسط ثمن‌ها و تشکل‌های مردمی در دست اقدام هست.

مردم در گرامیداشت هفته «مقاومت» از ادارات جلوتر هستند

وی با بیان اینکه مردم در گرامیداشت هفته مقاومت از ادارات جلوتر هستند، گفت: از مدت‌ها قبل دغدغه خیلی از دوستداران حاج قاسم این بود که چه نقشی در بزرگداشت این هفته می‌توانند داشته باشند و خیلی از اقدامات به دست مردم دارد رقم می‌خورد.

آزادی ادامه داد: برخی از ثمن‌ها یک سری مسابقات همچون طراحی تمثال حاج قاسم را به صورت خودجوش آغاز و از جیب خودشان برای اعتلای فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت دارند هزینه می‌کنند.

وی بیان داشت: در این هفته برنامه‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی در کل استان نیز برگزار می‌شود و بیش از ده‌ها عنوان برنامه در سطح شهرستان همدان و سایر شهرستان‌ها در دست برنامه‌ریزی است.

کلید خوردن تهیه مستند حماسه حضور شهید سلیمانی در همدان

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به اجرای تئاتر خیابانی در همدان و هنرستان‌ها که توسط اداره ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، توزیع بسته‌های معیشتی توسط سپاه، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری همایش شعر «سرو پایدار» و تهیه مستند حماسه حضور شهید سلیمانی در همدان  در طول این هفته کلید خواهد خورد.

وی افزود: پایگاه‌های مقاومت در این هفته فعالیت مؤثری خواهند داشت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها اقدامات لازم را در خصوص فضاسازی محیطی و اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند و برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

آزادی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه به دبیرخانه ستاد ارسال شده است به تشریح برخی برنامه‌های شاخص استان همدان در هفته «مقاومت» پرداخت و گفت: چهارشنبه هشتم دی‌ همایش «گفتمان فاطمی و مقاومت» توسط کمیته زنان دفاع مقدس با پشتیبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پنجشنبه نهم دی ‌عطرافشانی مزار شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های شاخص در این هفته است.

وی ‌گفت: جمعه دهم دی‌‌ سخنرانی ائمه جمعه در نمازهای جمعه با موضوع محور مقاومت و شهید سلیمانی، یکشنبه ۱۲ دی‌‌ همایش «من افتخار می‌کنم» توسط کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان، دوشنبه ۱۳ دی‌‌ مراسم ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط سپاه، پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ همزمان با سالروز خاک‌سپاری شهید سلیمانی مراسمی توسط پایگاه هوایی شهید «نوژه» با حضور رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و همچنین استانداری نیز برنامه‌ای شاخص تدارک دیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها