دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خنثی‌سازی ۱۲۸ مورد اقدام به هواپیماربایی توسط سپاه/ چک و بازرسی سالیانه بیش از ۲۰ میلیون نفر در فرودگاه‌ها

سپاه از زمانی که مسئولیت حفاظت از مردم در مسافرت‌های هوایی را برعهده گرفته تاکنون ۱۲۸ مورد اقدام به هواپیمایی را خنثی کرده است که از این تعداد ۱۰۰ مورد، اقداماتی بوده که عوامل خرابکار بر روی زمین شناسایی و دستگیر شدند و ۲۸ مورد نیز شامل مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی بوده است.
کد خبر: ۴۹۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ - 29December 2021

خنثی کردن ۱۲۸ مورد اقدام به هواپیماربایی توسط سپاه/ سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر توسط سپاه در فرودگاه‌ها چک و بازرسی می‌شوندگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: کشور‌های غربی اسمش را «گارد آهنی» گذاشتند، اما در ایران از آن به عنوان سپاه حفاظت هواپیمایی یاد می‌شود.

سپاه حفاظت هواپیمایی، یگانی است که در دی سال ۱۳۶۷ بر اساس دستور حضرت امام خمینی (ره) به فرمانده وقت کل سپاه تشکیل شده و از آن تاریخ تاکنون وظیفه حفاظت از تمام پرواز‌های داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی کشورمان و نیز بازرسی مسافران در فرودگاه‌ها را بر عهده دارد.

بر این اساس از زمانی که سپاه مسئولیت مورد اشاره را برعهده گرفته تاکنون ۱۲۸ مورد اقدام به هواپیمایی را خنثی کرده است؛ البته از این تعداد ۱۰۰ مورد، اقداماتی بوده که عوامل خرابکار بر روی زمین شناسایی و دستگیر شدند و ۲۸ مورد نیز شامل مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی می‌شود؛ در واقع این آمار بیانگر موفقیت ۱۰۰ درصدی مقابله سپاه با هواپیماربایی بوده است.

این تلاش‌ها در حالی به ثمر نشسته که یگان امنیت پرواز در رابطه با مأموریت محوله حتی یک شهید هم نداده است؛ هرچند آمار شهدای یگان حفاظت هواپیمایی عدد ۷۷ شهید را نشان می‌دهد، اما هیچ‌کدام از این شهدا در حین مأموریت مقابله با هواپیماربایی به شهادت نرسیدند، بلکه این عزیزان، افرادی بودند که در دفاع مقدس، سوانح هواپیمایی و دفاع از حرم به شهادت رسیدند. در این بین آمار جانبازان این یگان نیز گویای وجود ۶۵۰ جانباز است که بخشی از این جانبازان در دفاع مقدس و سوانح هواپیمایی به درجه جانبازی نائل آمده‌اند.

امروز سپاه حفاظت هواپیمایی ب واسطه تجربه ۳۳ ساله‌ای که در امر حفاظت از امنیت پرواز‌ها داشته به چنان جایگاهی رسیده که برخی کشور‌ها خواهان برخورداری از تجربیات ایران در این زمینه هستند؛ سپاه حفاظت هواپیمایی در ۶۷ فرودگاه کشور به ۱۹ شرکت هواپیمایی داخلی خدمات حفاظتی و امنیتی ارائه می‌کند و این خدمات در شرایطی ارائه شده که بدانیم در سال بیش از ۲۰ میلیون نفر مسافر مورد چک و بازرسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار