دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رزمایش پیامبر اعظم (ص)؛ نمایش اراده آهنین ایران

مانور نظامی پیامبر اعظم (ص) ۱۷ که به مدت ۵ روز در سواحل جنوبی کشور برگزار شد نمایشی شکوهمند و باعظمت از اراده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب است.
کد خبر: ۴۹۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۹ - 28December 2021

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ و نمایش اراده دشمن شکن ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مناطق و سواحل جنوبی کشور از روز دوشنبه ۲۹ آذر به مدت پنج روز شاهد رزمایش مشترک نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن هم با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» بود. شعاری که پیامی رسا و واضح به دشمنان این آب و خاک بود تا دست از پا خطا نکرده و کوچکترین غلطی از آن‌ها سرنزند.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در منطقه عملیاتی به گستره بسیار وسیع و قابل توجهی از سواحل خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز تا مناطق عمومی استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر با بهره‌گیری و استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات به همراه فرماندهان، سربازان و نیرو‌های انسانی بخش‌های مختلف سپاه برگزار شد.

بر اساس اخبار و اطلاعاتی که از سوی فرماندهان سپاه پیرامون رزمایش نظامی پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در اخبار و رسانه‌ها منتشر شده است نیرو‌های نظامی ایران با توجه به تحولات منطقه و شرایط خاورمیانه و همچنین یاوه گویی‌های همیشگی و البته تازه دشمنان اسلام و انقلاب در رسانه‌های بیگانه، برای نخستین بار در این رزمایش اقدام به مقابله و نبرد با انواع مختلفی از تهدید‌هایی که از سوی دشمنان متصور است کردند.

در این میان نقطه قوت رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ استفاده کردن از تازه‌ترین دستاورد‌های سپاه است که این امر موجب شد تا در این رزمایش یگان‌های عمل کننده سپاه نمره بسیار خوبی را در جریان عملکرد خود در حوزه‌های نرم و سخت بگیرند و تمامی برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین شده فرماندهان نیز با موفقیت کامل به اجرا درآمد.

اما سوال بسیار مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که چه شد که رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در میان تمامی مانور‌های نظامی که تا امروز برگزار شده بود بیشترین توجه را در رسانه‌های غربی بخصوص در رسانه‌های بیگانه فارسی زبان به خود جلب کرد؟ پاسخ بسیار واضح و روشن است. استفاده نیرو‌های حاضر در این مانور نظامی از موشک و به رخ کشیدن توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایش پهپاد‌های بسیار قدرتمند ساخته شده توسط داخل وضعیت و شرایطی را پیش روی دشمنان ایران قرار داد که به سختی توان تحمل و کنار آمدن با آن را داشتند.

برای اینکه هرچه بیشتر و بهتر با تجهیزات و امکاناتی که در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به کار گرفته شد و مورد استفاده قرار گرفت آشنا شویم بهتر است که بدانیم در این مانور نظامی از پهپاد‌های تهاجی نقطه زن استفاده شده بود که خوشبختانه اهداف و نقاط موردنظر به خوبی توسط این پهپاد‌ها مورد هدف قرار گرفته و با موفقیت منهدم شدند.

اما یکی دیگر از نقاط قوت و برتری این رزمایش نظامی استفاده و به کارگیری بالگرد‌های کبرا و توفان بود که آن‌ها هم عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده داشتند. ضمن اینکه برنامه‌های فرماندهان نظامی کشور در استفاده از موشک‌های بالستیک زمین به زمین و موشک‌های سطح به سطح ساحل به دریا در قالب این رزمایش نیز با موفقیت قابل توجه و امیدوار کننده‌ای همراه بوده است.

البته تجهیزات و امکاناتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به کار گرفته فقط محدود به موشک و پهپاد‌های مختلف نبود و در کنار آن‌ها از خودرو‌های رزمی پیاده نظام بی ام پی ۲، شناور‌های تندرو موشک انداز، تانک‌های تی ۷۲، تانک‌های بهینه سازی شده کرار، توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۰ میلیمتری، راکت انداز‌های مختلف و جدید برای تکمیل هرچه بهتر مانور نظامی استفاده شده است.

با توجه به تمامی امکانات، تجهیزات و استعداد‌های نظامی که در این رزمایش استفاده شده است این پیام قاطع به دشمنان اسلام و انقلاب مخابره شده که نیرو‌های نظامی ایران با قدرت و توان بالا از آب و خاک این کشور بخصوص از جزایر خلیج فارس در برابر زیاده خواهی‌ها و چشم طمع دشمنان دفاع می‌کنند.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ ایجاد بازدارندگی در برابر تجاوز احتمالی و البته دور از ذهن دشمنان به خاک پاک ایران است. زیرا بر اساس سناریو‌های از پیش طراحی شده نیرو‌های نظامی ایران با استفاده از جدیدترین طرح‌ها و تجهیزات تدافعی و تهاجمی که امروز در اختیار خود دارند هر دشمنی را قبل از اینکه به جزایر ایران نزدیک شوند نابود خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها