با موضوع ایام فاطمیه و سردار سلیمانی صورت گرفت؛

شعرخوانی شاعران آیینی قم در محفل «سردار فاطمی»

محفل شعر «سردار فاطمی» بزرگداشت ایام فاطمیه (س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعران آیینی در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ - 28December 2021

شعرخوانی شاعران آیینی قم در محفل «سردار فاطمی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل شعر «سردار فاطمی» با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور، امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این محفل، حجت الاسلام «صادق انواری» مدیر امور پژوهشی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم در سخنانی با اشاره به نقش مادران در تربیت نسل فاطمی، اظهار داشت: مقام مادر در تعالیم دینی ما بسیار با ارزش و رفیع است و حضرت زهرا (س)، با وجود این مقام ارزشمند، عمر شریف خود را وقف تربیت فرزندان کرد و بخصوص در این مسیر از بستر شعر نیز بهره جست.

وی افزود: در تعالیم اسلام، بر این نکته تاکید شده که انسان زندگی و راه و روش بندگان صالح خداوند را سرمشق و الگوی خود قرار دهد.

انواری ادامه داد: قرآن، پیامبر مکرّم اسلام (ص) را الگو معرفی می‌کند و در امتداد این خط نورانی، حضرت ولی عصر (عج) نیز دختر گرامی رسول خدا (ص) را بهترین الگو می‌داند و لذا حضرت زهرا (س) الگویی کامل و اسوه‌ای حسنه برای تمامی مردان و زنان است.

در این محفل که به مناسبت ایام فاطمیه (س) و بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، شاعرانی، چون سید احمد حسین پورعلوی، حسین محمدی مبارز، سمیه فضل‌علی، فرزانه قربانی، سیده کبری حسینی بلخی، عاطفه جوشقانیان، سمانه خلف زاده، رقیه خلف زاده و ... سروده‌های آیینی و حماسی خود را قرائت کردند.

در پایان، با حضور «وحید رسولی» مدیر هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، از شاعران حاضر در محفل، با اهدائ هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها