آمل؛ میزبان 100 خوشنویس مازندرانی در نهمین همایش استانی «کتابت وحی»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آمل گفت: 100 خوشنویس مازندران، در همایش استانی کتابت وحی آمل حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۴۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ - 15July 2015

آمل؛ میزبان 100 خوشنویس مازندرانی در نهمین همایش استانی «کتابت وحی»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل  گفت: خوشنویسی یکی از هنرهای ارزندهای که از گذشته تاکنون علاقهمندان زیادی را به سمت خود سوق داده است.

وی افزود: برگزاری همایش کتابت وحی از برنامههای فرهنگی و دینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از که با همکاری خوشنویسان و هنرمندان این شهرستان نهمین دوره خود را تجربه میکند.

محمدی با اعلام اینکه این همایش در ابتدا به صورت شهرستانی برگزار شد ولی در ادامه با حضور هنرمندان مازندران روند استانی را به خود گرفت، عنوان کرد: در نهمین همایش استانی کتابت وحی که در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد هنرمندان از افطار تا سحر آیات وحیانی و نورانی قرآن کریم را به رشته تحریر در آوردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با تاکید بر اینکه این همایش بیستوسوم تیر امسال همزمان با بیستوهفتم ماه مبارک رمضان دنبال میشود، گفت: طی سالهای گذشته علاوه بر کتابت آیات مختلف قرآن کریم، سوره قدر به صورت ویژه به خطهای نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق تحریر میشد.

وی یادآور شد: امسال نیز حدود 100 خوشنویس ممتاز و فوقممتاز عرصه خوشنویسی شهرهای مختلف مازندران در این همایش شرکت کردند.

محمدی گفت: طی سالهای گذشته دو جلد کتاب قران کریم کتابت شده توسط هنرمندان آملی که حاصل چند سال تلاش و کوشش مستمر بود، با حضور خوشنویسان و مسئولان استانی و شهری رونمایی شد.

وی بیان کرد: قدردانی از خوشنویس، برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی، تجلیل از پیشکسوت هنری و برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی از دیگر برنامههای جنبی همایش است.

محمدی با اشاره به برنامههای جنبی همایش کتابت وحی در آمل، اظهار کرد: رونمایی از دومین قرآن کتابت شده به خط نستعلیق توسط محمدرضا خسروی آملی، رونمایی از سومین قرآن کتابت شده به خط نسخ توسط احمد ناطقی و تجلیل از مقام هنرمند پیشکسوت غلامحسین آبتین از دیگر برنامههای این همایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار