روایت "شهید کروبی" از رویارویی قوای محمد رسول الله(ص) با اسرائیل

درگیری سال 61 قوای محمد رسول الله(ص) با رژیم صهیونیستی اسرائیل

حاج احمد از ایران بازگشت، در خلال نبودن ایشان مسئله ای پیش آمده بود که اسرائیل پیشروی کرده بود و قسمتی از اتوبان دمشق و بیروت را تصرف کرده بود در این اثنا ارتش سوریه از ما استمداد کرده بود.
کد خبر: ۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 14July 2015

درگیری سال 61 قوای محمد رسول الله(ص) با رژیم صهیونیستی اسرائیل

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس به نقل از ساجد، "شهید مهدی کروبی" از جمله رزمندگانی است که به همراه قوای محمد رسول الله(ص) برای کمک به مردم لبنان و آزادسازی قدس شریف به فرماندهی "حاج احمد متوسلیان" به سوریه سفر کرد. وی در دست نوشتههای خود آورده است: در تاریخ 25خرداد 1361 از ایران به سوریه حرکت کردیم، در موقع ورود از طرف"حاج احمد متوسلیان" و مقامات سفارت جمهوری اسلامی از برادران استقبال شد و بعد از کمی صحبت در داخل هواپیما قرار بر این شد در بین راه سوار بر ماشین های ارتش سویه در حین گذشتن از خیابان ها شعارهای کوبنده داده شود.

قبل از ورود ما به سوریه "رفعت اسد" مسئول نیروهای ویژه سوریه که برادر رئیس جمهور "حافظ اسد" است برای جمعی از برادران ارتشی و تعدادی از سری اول برادران سپاه سخنرانی کرده بود این سخنان شدیداً بچه ها را عصبانی کرده بود زیرا در سخنانش گفته بود بعث ما بغیر از بعث عراق است.

"حاج احمد متوسلیان" فرمانده نیروهای قوای محمد(ص) در سوریه

روزی که ما آمدیم "حاج احمد" برای جمع نیروهای سپاه و بسیج و برادران ارتشی صحبت کرد و مسائل سخنرانی رفعت اسد را توضیح داد و اوضاع منطقه را از نظر سیاسی تحلیل کرد که تاثیر آمدن نیروهای ایران به اینجا چقدر زیاد است که رسانه ها و سران کشورهای مرتجع و کافر حرفشان این شده است.

در مدتی که آنجا بودیم چندین دفعه برادر حاج احمد سخنرانی کردند که تحلیل اوضاع منطقه و جنگ نیروهای اسرائیل، فلسطین و سوری ها را توضیح می دادند.

حاج احمد می گفت در بازدید از یکی جبهه ها این ها آمده بودند در کوه پایه ها مستقر شده بودند، حاجی به مسئول جبههشان پیشنهاد می دهد که چرا ارتفاعات به این خوبی را رها کرده اید و در پایین سنگر زده اید؟! بروید نوک قله دیگر اسرائیل نمی تواند در این منطقه پیش روی کند. با یک گردان هم می شود روی این قله مستقر شد و با دید وسیع موانع اسرائیل را کوبید.


 

"شهید مهدی کروبی و شهید علیرضا موحد دانش" در پادگان زبدانی سوریه

مسئول جبهه در پاسخ به حاج احمد گفته بود"شما فقط برای بازدید آمده اید، طرحتان را برای خودتان نگه دارید." در سخنرانی بعد حاج احمد فرمود" در همان جبهه چند روز بعد اسرائیل با هلی کوپتر روی ارتفاع نیرو پیاده کرد و از پشت و از پشت به نیروهای سوری ضربه سختی زده است.

در چند مورد مسئولین ما از این گونه پیشنهادها به نظامیان سوریه داده بودند که آن ها در اوائل نمی پذیرفتند و بعد از ثابت شدن حقیقت و کاردانی مسئولین سپاه طرح های آنها را می پذیرفتند.

حاج احمد برای گفتوگو و اتخاذ تصمیمات جدید به ایران برگشت که در این مدت اقامت ایشان در ایران امام امت خط اصلی را به تمامی مسئولین دادند که همه افکار به سوی جبهه های ایران باز گردد.

حاج احمد از ایران بازگشت در خلال نبودن ایشان مسئله ای پیش آمده بود که اسرائیل پیشروی کرده بود و قسمتی از اتوبان دمشق و بیروت را تصرف کرده بود در این اثنا ارتش سوریه از ما استمداد کرده بود و ما هم با وجود نداشتن تدارکات، مسائل درمانی، خودرو، مهمامات و نیروی کافی این مسئله را به علت اینکه تهمت نزنند که شما فقط برای تبلیغات به اینجا آمده اید و عین کار عراق در جنگ 1967 را انجام دادید، قبول کردیم یعنی قسمتی از نیروها وارد عمل شوند.

"شهید ابراهیم همت" معاون قوای حضرت محمد(ص) در سوریه

 به همین شیوه حزب اللهی فقط کلاش و "آر.پی.جی" و قسمتی نیز پشتیبانی کننده، خود سوریها تعجب کرده بودند، همه حالات روحی شبهای حمله را داشتند. کارها را قسمت بندی می کردند و منطقه را توجیه می کردند و با ایران هم تماس گرفته بودند اول مخالفت کرده بودند و سپس با اصرار توضیح جّو توسط معاون قوا برادر حاج همت از ایران هم اجازه کار آمد ولی گویا خداوند کمک کرد و هم آبروی قوای اسلام را حفظ کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار