در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نقش زیارت شهدا در هدایت دل‌های سرگشته + تصویر

مترجم گروه پاکستانی زائران شهید «ابراهیم هادی» گفت: اینکه شما از کسی چیزی بیاموزید که در نتیجه آن به زیارت قبر شهدا بروید، می‌تواند به شما کمک کند در راهی که مدنظر خداوند است، قدم بگذارید و به خداوند نزدیک شوید.
کد خبر: ۴۹۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ - 01April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در تمام اوقات سال پذیرای بسیاری از زوار شهدا است که بخشی از این زائران از کشورهای دیگر هستند که در قالب یک گروه زائر به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند تا ساعتی چند را میهمان شهدا باشند.

یک گروه از زائران اهل پاکستان روز دوشنبه (۶ دی) با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بر سر مزار یادبود شهید «ابراهیم هادی» حاضر شدند و به ساحت مقدس این شهید والا مقام ادای احترام کرده و یادش را گرامی داشتند.

این گروه با نام «کنیزان زهرا» (خانم‌های زهرا) به سرپرستی آقای عابدی به زیارت مزار یادبود شهید ابراهیم هادی آمده بودند و اکثریت تعداد اعضای این گروه را بانوان تشکیل می دادند.

به جمع این گروه ملحق شدم و با مترجم گروهشان به گفت‌وگو نشستم؛ از او پرسیدم چرا این گروه پاکستانی به زیارت مزار یادبود شهید «ابراهیم هادی» رفتند و این شهید چه تأثیری بر زندگی آن‌ها داشته است؟ 

مترجم گروه در این مورد اظهار داشت: شهید «ابراهیم هادی» جوانی بود که در زندگی بنده خالص خدا بود. اینکه شما از کسی چیزی بیاموزید که در نتیجه آن به زیارت قبر شهدا بروید، می‌تواند به شما کمک کند در راهی که مدنظر خداوند است، قدم بگذارید و به خداوند نزدیک شوید. ما هم به همین خاطر به اینجا آمدیم.

وی گفت: ما می‌توانیم راه شهدا را ادامه دهیم تا به شهادت برسیم و در راهی که شهدا آن را تجربه کرده‌اند، زندگی کنیم تا در نهایت شهید شویم، چون مرتبه شهید بالاتر از مرتبه سایر افراد است. آن‌ها زنده هستند و از زندگی خود گذشتند تا ما بتوانیم زندگی کنیم.

مترجم این گروه در توضیح اینکه چرا هر سال به زیارت شهید ابراهیم هادی می‌روند، گفت: همه شهدا بلندترین مرتبه را دارند. ما از زندگی شهیدان «محسن حججی» و «ابراهیم هادی» مطالبی را خوانده‌ایم و خیلی متأثر شدیم و برای همین است که هر سال به زیارت شهید ابراهیم هادی در گلزار شهدا می‌آییم.

وی در ادامه گفت: ما زندگینامه تمام شهدا را خوانده‌ایم اما بیشتر از آن‌ها از زندگی شهیدان «محسن حججی»، «ابراهیم هادی» و «قاسم سلیمانی» متأثر شده‌ایم. تمام زندگینامه آن‌ها را خوانده‌ایم. ما بار‌ها به گلزار شهدا آمدیم، اما این اولین بار است که سر قبر این شهدا آمده‌ایم.

کمکی که زیارت قبر شهدا به هدایت زائرانشان در انتخاب راه حق می‌کند + تصویر

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها