مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

تشییع پیکر ۱۶ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام و ۲ شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس و مدافع حرم در استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
کد خبر: ۴۹۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ - 29December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) و سایر اعضا در حرم رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: این نشست با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت‌های ایام شهادت سردار سلیمانی که به‌عنوان روز مقاومت نامگذاری شده و همچنین تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان، برگزار شده است.

وی افزود: شهادت سردار دل‌ها تأثیر خود را بر منطقه خواهد گذاشت؛ بر همین اساس همه ما وظیفه داریم با اجرای برنامه‌های اثرگذار، این فرمانده جبهه مقاومت را تکریم و تجلیل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: انسجام‌بخشی در ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد که این مهم با ثبت برنامه‌های اجرا شده و یا در دست اجرا در سامانه defadoc.ir محقق می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تشییع و تدفین شهدای گمنام در کشور اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پیکر مطهر ۱۰۰ شهید گمنام در ۲۰ استان کشور تشییع و به خاک سپرده می‌شوند که استان خراسان رضوی میزبان جمعی از این شهدا خواهد بود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: با توجه به درخواست‌های ارائه شده به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته هشت نقطه شرایط میزبانی از شهدای گمنام را دارند و پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام در پادگان شهید برونسی سپاه پاسداران، استانداری خراسان رضوی، میدان شهدا، صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بوستان ملت و همچنین شهرستان‌های نیشابور، طرقبه شاندیز و گناباد به خاک سپرده می‌شوند.

تشییع پیکر ۱۶ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع شهدا با مسئولیت اجرایی سپاه امام رضا (ع) در سطح استان برگزار خواهد شد. علاوه بر پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام، پیکرهای ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس استان و مدافع حرم نیز در بخش‌هایی از برنامه‌هایی که برای شهدای گمنام در نظر گرفته شده همراه خواهند بود.

این مسئول تأکید کرد: حضور شهدا منشأ خیر و برکت خواهند بود؛ بر همین اساس تلاش می‌کنیم که تمام شهرهای سطح استان از نفحات شهیدان بهره‌مند شده و جامعه معطر به عطر شهیدان شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: امیدوار هستیم حضور شهدا در این ایام پر مناسبت در جای جای کشور رونق‌بخش همه محافل باشد و نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات تشییع شهدای گمنام بهره‌مند ببرد.

وی افزود: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت و همچنین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در استان، افزایش تعاملات، اجرای مناسب مأموریت‌های محوله با تکیه بر روحیه جهادی و تشکیل ستاد استقبال از شهدای گمنام در شهرستان‌ها با محوریت همه دستگاه‌ها، ضروری است.

تشییع شهدای گمنام در پنج محور استان خراسان رضوی

سردار علی‌اکبر افراسیابی معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست ابراز داشت: برای بهره‌مندی همه استان از عطر شهیدان با برنامه‌ریزی صورت گرفته پیکر ۱۴ شهید در پنج محور با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع می‌شوند.

وی تصریح کرد: محور اول سبزوار و شهرهای جوین، جغتای، خوشاب، قوچان و گلبهار، محور دوم نیشابور و شهرهای کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد، بردسکن، فیروزه و زبرخان، محور سوم تربت حیدریه و شهرهای زاوه، رشتخوار، خواف، مه‌ولات و بجستان، محور چهارم تربت جام و شهرهای فریمان، باخرز، تایباد، صالح‌آباد و محور پنجم مرکز استان و شهرهای کلات و درگز را در بر می‌گیرد.

تشییع پیکر ۱۶ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: پیکر مطهر شهدای گمنام پنجشنبه نهم دی وارد مشهد خواهد شد و بعد از انجام تشریفات مورد استقبال فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و همچنین مسئولین استانی قرار خواهند گرفت.

افراسیابی گفت: مراسم وداع با پیکر شهدای گمنامی که قرار است در مشهد تشییع و به خاک سپرده شوند در شب شهادت حضرت زهرا (س) در حرم رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار