مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج:

حاج قاسم سلیمانی اَبَرقهرمان واقعی ایران است

عباسی با بیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژ‌گی قهرمانانمان نباید از امکانات و ابزار‌های ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، گفت: حاج قاسم سلیمانی اَبَرقهرمان واقعی ایران است.
کد خبر: ۴۹۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 29December 2021

حاج قاسم سلیمانی ابرقهرمان واقعی ایران است/انقلاب اسلامی مهد قهرمانان و ابرقهرمانان حقیقی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مهدی عباسی مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج با بیان اینکه اقدام رویداد قهرمان من در تولید محتوای فاخر کودکان و نوجوانان قابل تقدیر است، اظهار داشت: دنیای غرب که با فقدان قهرمانان واقعی روبرو است، قهرمانان خیالی تولید می‌کند و آنان را با شخصیت‌پردازی قوی و سرمایه‌گذاری کلان، از متن کتاب‌ها بیرون کشیده و در بستر فیلم، سریال و رسانه‌های دیجیتال یک آمریکای قدرتمند را به جهانیان معرفی می‌کند.

عباسی افزود: در حالیکه ما با داشتن صد‌ها قهرمان واقعی در طول تاریخ و ابرقهرمان‌هایی، چون حاج قاسم سلیمانی عملا نه منابع مکتوب و هنرمندانه قابل توجهی برای معرفی آنان تولید کرده‌ایم و نه برنامه بلند مدت و جدی برای تولید هدفمند محصولات فرهنگی و هنری درباره این سرافرازان داشته‌ایم، در حالیکه حاکمیت با سرمایه‌گذاری کلان باید برای چنین تولیداتی از هنرمندان حمایت کند.

وی با بیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژ‌گی قهرمانانمان نباید از امکانات و ابزار‌های ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، گفت: هرچند برگزاری چنین رویداد‌هایی ارزشمند است، اما پروژه‌های بزرگ و عظیم به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در دل چنین رویداد‌هایی صورت نمی‌گیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری کلان و قابل توجه در تولیدات فاخر فرهنگ‌ساز، هم اقتصاد بازی‌سازی یک کشور را حفظ و هم فرهنگ مدنظر تولیدکنندگان محتوایش را در جوامع مختلف ترویج می‌کند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج درباره نقش سازمان مطبوعش در رویداد تولید محتوای قهرمان من تصریح کرد: موضوع حضور اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌سازی رایانه‌ای با توجه به اهمیت آن‌ها به پیشنهاد سازمان سراج به این رویداد اضافه و این سازمان متعهد به تنظیم و اجرای ساختار رقابتی آن شد.

عباسی انتخاب مخاطب کودک و نوجوانان به عنوان جامعه هدف رویداد قهرمان من را کاری هوشمندانه دانست چراکه به اعتقادش تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موضوع مغفول مانده‌ای است و این رویداد تلاش می‌کند ضمن ساماندهی تولیدات این حوزه، تولیدکنندگان محتوا را نسبت به تولیدات مخصوص کودکان و نوجوانان حساس کند.

وی با اشاره به اینکه بازی‌ها و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای دوسویه که مخاطب را در هر لحظه با داستان و روایت خود درگیر و همراه می‌کند برای انتقال فرهنگ بسیار حائز اهمیت هستند افزود: در حالیکه دشمنان قسم خورده ما از این ابزار با تمام توان و به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند و سبک زندگی مدنظرشان را در قالب بازی، به کودکان و نوجوانان دیگر کشور‌ها دیکته می‌کنند و بسیار هم در این راه موفق بوده‌اند قطعا جا دارد که متخصصان کشور ما نیز با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب از امکانات پر شمار این ابزار در ترویج فرهنگ، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان جامعه استفاده کنند.

براساس این گزارش، رویداد قهرمان من به همت مجامع تخصصی فعالان دیجیتال کودک و نوجوان و ناشران دیجیتال اسلامی و با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فضای مجازی صدا و سیما، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه اول، سازمان سراج، انارستان، مؤسسه‌ی فهم و خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد که با هدف معرفی مکتب حاج قاسم به کودکان و نوجوانان برگزار شده می‌توانند آثار خود را تا دهم دی به دبیرخانه مجازی آن به نشانی www.platzaar.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار