معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مطرح کرد؛

تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مازندران

«مجیدی» از تشییع پیکر مطهر شش شهید گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 29December 2021

تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عسگر مجیدی» معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بهانه خلقت عالم است و اهل بیت سفینه نجات هستند و تا زمانی که به اهل بیت تمسک بجوییم رستگار خواهیم شد.

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی برای اسلام و عزت و شرف و آبروی نظام تلاش کرد و مبانی انقلاب اسلامی و شعائر و آرمان‌های انقلاب را در بین ملت‌های آزادی بخش ترویج داد و اثرات این تلاش را مشاهده می‌کنیم و تفکر ظلم ستیزی، استکبارستیزی و عدالت گستری در بسیاری از کشور‌ها شکل گرفته است.

این مسئول بیان کرد: دشمنان و معاندین نظام در فننه ۸۸ در صدد ساقط کردن نظام بودند که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت و تیزبینی، ملت پای انقلاب ایستادند و موجب استمرار و تداوم انقلاب شدند و روز به روز به استحکام نظام افزودند و امروز انقلاب اسلامی الگوی نهضت‌های آزادی بخش دنیا شده است.

مجیدی به حضور شهدای گمنام در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این ایام میزبان ۶ شهید گمنام هستیم و با عنایت به اینکه مردم به مدت دو سال بدلیل شرایط کرونایی از برنامه‌های مذهبی محروم شدند، در استان برای این شهدا برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است.

مجیدی با بیان اینکه از شنبه یازدهم دی تا پنجشنبه ۱۶ دی مراسم استقبال، بدرقه، وداع، تشییع و تدفین را در استان خواهیم داشت، افزود: پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در شهر‌های نکا، بهشهر، ساری و جویبار تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه پیکر‌های شهدا در قالب دو کاروان سه تایی در سطح شهر‌های استان به حرکت در می‌آید، ادامه داد: صبح یازدهم دی پیکر سه شهید در رامسر و تنکابن مورد استقبال و تشییع مردم شهیدپرور قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برگزاری مراسم استقبال و تشییع پیکر سه شهید در بعد از ظهر یازدهم دی در عباس آباد و کلاردشت خبر داد و گفت: صبح یکشنبه دوازدهم دی پیکر سه شهید در چالوس و سه شهید نیز در نوشهر تشییع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در بعد از ظهر یکشنبه دوازدهم دی پیکر سه شهید در محمودآباد و سه شهید دیگر در نور مورد استقبال و تشییع قرار می‌گیرد.

مجیدی ادامه داد: صبح دوشنبه سیزدهم دی پیکر مطهر سه شهید در آمل و سه شهید دیگر در فریدونکنار تشییع خواهد شد و بعدازظهر شهدای گمنام شهر بابل و سیمرغ را عطرآگین خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه صبح سه شنبه چهاردهم دی کاروان‌های شهدا به قائمشهر و زیرآب مورد استقبال قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: مردم گلوگاه بعدازظهر همان روز میزبان کاروان سه شهید گمنام خواهند بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از برگزاری مراسم تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در روز پنج‌شنبه ۱۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ساری خبر داد و بیان کرد: پیکر شهدا پس از این مراسم، برای تشییع و خاکسپاری به شهرهای نکا، جویبار و بهشهر منتقل می‌شود و پیکر یک شهید نیز در دانشگاه امام محمدباقر (ع) ساری خاکسپاری خواهد شد.

مجیدی همچنین از برگزاری مراسم سالگرد شهید حاج قاسم در شامگاه دوشنبه با حضور دو شهید در مصلای ساری خبر داد و افزود: دوشنبه سیزدهم دی اجتماع بزرگ استانی مدافعان حرم و ایثارگران با حضور خانواده شهدای مدافع حرم استان در لشکر ۲۵ کربلا برگزار می‌شود.

به گفته مجیدی اجتماع بانوان فاطمی و دختران سلیمانی به همت بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در تعدادی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از توزیع  ۵۰ هزار بسته معیشتی در دهه بصیرت و ایام سالروز شهادت حاج قاسم خبر داد و اضافه کرد:  ۱۲ هزار بسته بهداشتی، ۱۲۰۰ قلم البسه و پوشاک و نیز ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر در قالب کمک‌های مومنانه به نیازمندان اهدا می‌شود.

مجیدی از افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومین در دهه بصیرت خبر داد و گفت: همچنین ۱۴ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا همچنین با اشاره به شهادت شهید «مهران شوری‌زاده» در درگیری با اشرار در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: پیکر این شهید عصر امروز وارد استان می‌شود و مراسم وداع با پیکر مطهر شهید شامگاه چهارشنبه در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار و مراسم تشییع نیز صبح پنج‌شنبه ۹ دی از مصلی تا گلزار شهدای ملامجدالدین ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها