در وین؛

«اولیانوف» با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد

رسانه ها از دیدار امروز نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی با نماینده آمریکا در امور ایران در شهر وین خبر می دهند.
کد خبر: ۴۹۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ - 29December 2021

«اولیانوف» با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز چهارشنبه در پیامی توییتری از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد.

وی در این خصوص در توییتی نوشت: امروز با نماینده آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی دیدار کردم. رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین هیأت‌های روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات وین، پیش‌نیاز مهمی برای پیشرفت در جهت احیای برجام است.

این دیپلمات روس دیروز هم از پیشرفت در روند مذاکرات وین خبر داد. وی در توییتی اعلام کرد: امروز در جریان مذاکرات وین درباره برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای نشست مفیدی برگزار کرد. شاهد پیشرفت غیرقابل انکار هستیم. رفع تحریم‌ها به طور فعال در موقعیت‌های غیررسمی مورد بحث قرار می‌گیرد.

امروز (چهارشنبه) رایزنی‌ها در وین بین هیأت مذاکره کننده ایران و هیأت‌های حاضر جریان داشته است. در ادامه این رایزنی‌ها نشست مشترکی با حضور علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

باقری امروز همچنین نشستی دوجانبه با انریکه مورا داشت. روز گذشته نیز گفتگو‌های دو و چندجانبه با تمرکز بر موضوع رفع تحریم برگزار شد و کارگروه مرتبط با موضوعات هسته‌ای نیز تشکیل جلسه داد.

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگو‌ها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در نشست دیروز با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفتگو‌ها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل شده در دور پیشین گفتگو‌ها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار