مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه سپاه:

افزایش فشار‌ها و تشدید تحریم‌ها از خسارت‌های فتنه ۸۸ است

حجت‌الاسلام «تسخیری» با بیان این‌که در فتنه سال ۸۸ خسارت‌های زیادی به کشور وارد شد، افزایش فشارها، تشدید تحریم‌ها و باج‌خواهی در پرونده هسته‌ای را از جمله این فشارها دانست که با حضور آحاد مختلف مردم خاموش شد.
کد خبر: ۴۹۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ - 30December 2021

افزایش فشار‌ها و تشدید تحریم‌ها از خسارت‌های فتنه ۸۸ استبه گزارش دفاع‌پرس از بجنورد، مراسم گرامی‌داشت یوم‌الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، امروز (پنج‌شنبه) با حضور مردم ولایت‌مدار استان خراسان شمالی همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام «غلامحسن تسخیری» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه سپاه، در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام تسخیری در این مراسم اظهار داشت: قرآن کریم به فتنه‌هایی که در مقابل جبهه حق قرار گرفتند اشاره دارد؛ اما پایان فتنه با پیروزی اسلام و جبهه حق بوده که این وعده الهی است.

وی با بیان این‌که خداوند وعده داده است آن‌هایی که استقامت کردند و در برابر باطل ایستادند، پیروز میدان جبهه مقاومت هستند، افزود: خداوند در قرآن کریم برای جبهه حق به ۶ دشمن اشاره کرده است که شامل مشرکان، کفار، منافقان، شیاطین، نفس و مرجفین (اراجیف گویان) می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه ادامه داد: امروز در عرصه جنگ اشتراکی با موضوع جنگ ادراکی قرار داریم که در حوزه رسانه قرار گرفته است و هرکس مسلط بر رسانه باشد، پیروز میدان خواهد شد.

وی افزود: قرآن کریم ۱۴۰۰ سال قبل دشمنان را معرفی و نقش آن‌ها را در تخریب جبهه حق مشخص کرده و راه مقابله با آن‌ها را نیز بیان کرده است.

حجت‌الاسلام تسخیری بیان داشت: قرآن به ما متذکر می‌شود که مراقب جبهه نفاق باشید؛ زیرا آن‌ها لباس اسلامی و چهره اسلامی و انقلابی به خود می‌گیرند؛ اما ضربه‌ای که به انقلاب و اصل اسلام می‌زنند، هیچ دشمنی نمی‌تواند بزند.

وی با بیان این‌که تاریخ اسلام از خیانت و خیانت‌کاران پر است و فتنه‌های زیادی رقم خورد، یادآورد شد: فتنه جمل یک فتنه عظیمی بود که وقتی مردم بیعت کردند و از امام علی (ع) خواستند که امامت جامعه اسلامی را به عهده گیرد، فتنه‌ای شکل دادند که حکومت نوپای ایشان را از بین ببرند و خودشان بر مسند حکومت بنشینند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه گفت: در فتنه جمل، سران فتنه با بهانه‌های مختلف وارد میدان شدند و ۲ تن از این سران این فتنه که «طلحه» و «زبیر» بودند، محضر امام علی (ع) آمدند که اجازه خروج از شهر برای حج عمره بگیرند، در حالی که می‌خواستند گروهی برای مقابل با حکومت ایشان ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: در فتنه سال ۸۸ پنج گروه نقش داشتند که شامل بیگانه‌ها با محوریت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، ضد انقلاب داخلی، ضدانقلاب جدید، نفاق جدید، خواص بی‌بصیرت و فرقه‌های نوظهور همچون بهائیت بودند که هم‌پیمان شدند و تفکیک برنامه کردند و هر روز به بهانه‌های مختلف ریختند تا این‌که ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند.

حجت‌الاسلام تسخیری گفت: جنگ جمل را افراد محبوب و مقبول شکل دادند، به همین صورت فتنه ۸۸ نیز علم فتنه در دست کسانی قرار گرفت که روزی رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر در جایگاه‌های مقدس نظام بودند، آن‌ها مردم و افکار مردم را دچار شک و شبهه نسبت به ولی امر کردند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه سال ۸۸، بهانه کردند که در انتخابات تقلب شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۴ فرمودند که ظاهر فتنه اعتراض به انتخابات به‌دلیل واهی تقلب بود که مدرکی وجود نداشت؛ ولی فتنه‌گران عملا دنبال براندازی نظام بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه ادامه داد: در مقایسه ۲ تاریخ جمل و فتنه سال ۸۸، فتنه‌گران به دنبال این بودند که افکار عمومی را جذب کنند و علیه نظام اقدام کنند؛ لذا شعار‌هایی را سر می‌دادند، تا نظام را به سمت نابودی ببرند.

وی بیان داشت: در فتنه سال ۸۸ چندین بیانیه از زبان سران فتنه نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی با لحن تهدیدآمیزی در بین مردم منتشر شد که محتوای این مقاله‌ها شامل عبور از امام، رد نظریه ولایت فقیه، متهم و مجرم نشان دادن امام و سیاه جلوه دادن دوره اول انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام تسخیری یادآور شد: در فتنه سال ۸۸ عملکرد خواص متفاوت بود؛ عده‌ای مردود شدند و امروز جزو مردودین نظام هستند؛ اما عده‌ای قبول شدند و قبول‌شدگان ملت و مردم سرافراز و بابصیرت هستند که در مقابل فتنه‌گران در روز ۹دی به میدان آمدند و دشمنان خارجی و داخلی را سرجایشان نشاندند.

وی گفت: این ملت پشت امام‌شان همانند یک کوه ایستاد و دشمنان داخلی و خارجی را از فتنه‌ای که انقلاب اسلامی را لطمه بزند، ناامید کرد؛ چراکه دشمن با هدف براندازی انقلاب اسلامی پیش آمده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه با بیان این‌که گروه سوم در فتنه سال ۸۸ افراد مشروط یا ساکت بودند که در قالب همون گروه اول قرار می‌گیرند، افزود: فتنه‌گران می‌خواستند با آن‌ها شرطی رفتار شود، افرادی که مهر سکوت به لبانشان زدند و این سکوت نشان تایید عملکرد جبهه دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه در فتنه سال ۸۸ خسارت‌های زیادی به کشور وارد شد، گفت: خسارت‌ها شامل تشویش اذهان عمومی و ایجاد شکاف در بین مردم، امیدواری دشمنان به برخی جریانات داخلی، تخریب چهره‌ها و نهاد‌های انقلابی، حمله به جایگاه شورای نگهبان، سپاه پاسداران، نهاد‌های زیرمجموعه رهبری، بازی با حیثیت نظام در خارج از کشور، افزایش فشارها، تشدید تحریم‌ها و باج‌خواهی در پرونده هسته‌ای بود؛ اما این فتنه با حضور آحاد مختلف مردم کشور، شیعه و سنی، مرد و زن، ارادتمندان به انقلاب اسلامی خاموش شد.

حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که ملت ایران از یک فتنه بزرگ عبور کرد که دستاورد‌های زیادی برای ما به همراه داشت، گفت: امروز دشمن می‌داند که اگر تعرضی چه فتنه، چه جنگ نظامی باشد، با ملت بابصیرت ایران اسلامی روبه‌رو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: غربی می گویند که جنگ بین مذاهب را در ایران راه‌اندازی کردیم، فتنه‌های سیاسی، اقتصادی را راه انداختیم و رسانه را به کار گرفتیم؛ اما نتوانستیم بر ملت ایران اسلامی پیروز شویم. این درحالی است که زیرا تا زمانی‌که وحدت و، انسجام است و ملت و امت پشت امام خود هستند، هیچ دشمنی قدرت تعرض به نظام اسلامی را نخواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه دوکوهه با بیان اینکه امروز دشمنان از فتنه‌های داخلی ناامید شدند، گفت: رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، ملت ایران را تهدید می‌کند و ما نیز به فتنه‌گران بیرونی هشدار می‌دهیم و رزمایش مقتدرانه سپاه پاسداران (رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷) نشان داد که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند، مورد هدف موشک‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این‌که ما می‌دانیم چگونه از پس فتنه برآییم، امروز اقتدار منطقه با شعار امام خمینی (ره) افکار امامین انقلاب در حال انتشار است و در جهان سرایت کرده است، خاطرنشان کرد: جنگ دشمنان با ما در مورد موضوع هسته‌ای نیست؛ بلکه جنگ آن‌ها در مسئله اسلام ناب محمدی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها