معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

شرکت ۲۴ هزار دانش‌آموز اصفهانی در راهیان نور مجازی/ کنگره شهدای دانش‌آموز استان اصفهان برگزار می‌شود

«اسماعیلی» با اشاره به احرای طرح راهیان نور همسو با درس آمادگی دفاعی، گفت: امسال ۲۴ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در این طرح شرکت کرده‌اند که کارشناسان از محل مناطق عملیاتی جنوب، ابعاد مختلف دفاع مقدس را به‌صورت آنلاین برای آن‌ها ارائه دادند.
کد خبر: ۴۹۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ - 30December 2021

کنگره شهدای دانش آموز استان اصفهان برگزار می شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مهدی اسماعیلی» معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان، در یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم «تیران و کرون»، به برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت مدارس استان اشاره کرد و اظهار داشت: ترویج این فرهنگ ناب جزو مهمترین برنامه‌های فرهنگی و پرورشی مدارس است که در قالب طرح و برنامه مختلف مثل قرائت وصیت‌نامه شهدا، بازدید از موزه شهدا و دیدار با خانواده آ‌ن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: طرح «لاله‌های روشن» توسط مدارس در بخش‌های مختلف در حال اجراست که محور حرکت بسیاری از برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت بوده و زمینه اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ یادواره شهدای مدرسه‌ای شده است.

اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر یادواره شهدای مدرسه‌ای و محلی، در سطح شهرستان‌ها نیز یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم برگزار و در مرحله بعدی، این یادواره در سطح منطقه اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای دانش‌آموز استان اصفهان در آستانه کنگره سراسری استانی در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به طرح راهیان نور همسو با درس آمادگی دفاعی و جایگاه فرهنگی آن، گفت: امسال ۲۴ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در این طرح شرکت کرده‌اند که کارشناسان از محل مناطق عملیاتی جنوب ابعاد مختلف دفاع مقدس را به‌صورت آنلاین برای آن‌ها ارائه دادند.

معاون آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: این برنامه در ۲ روز همزمان، به سبب شرایط کرونایی به‌صورت مجازی برگزار شد و دانش‌آموزان نیز استقبال خوبی از آن داشتند.

وی ادعای برخی افراد مبنی بر این‌که مسیر انقلاب اسلامی تغییر کرده و نسل جوان همسو با ارزش‌ها نیستند را رد کرد و یادآور شد: روحیه انقلابی و دینی در بین دانش‌آموزان نهادینه شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های مدارس بخش‌های مختلف اداری، مردمی و خیرین مشارکت دارند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت بین بخشی برای دستیابی به اهداف کلان است.

وی یادآور شد: برای تحقق این مهم، همبستگی و همکاری مدیران ادارات و نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی و خیرین با مدارس و آموزش و پرورش را نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار