دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دیدار «محمود عباس» با «بنی‌گانتز» خنجری به انتفاضه مردم در کرانه باختری

دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی‌گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خنجری به انتفاضه مردم در «کرانه باختری» محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ - 05January 2022

دیدار «محمود عباس» با «بنی گانتز» خنجری به انتفاضه مردم در کرانه باختریگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ملاقات سه‌شنبه شب هفته گذشته «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آن هم زیر سایه سرکوب فلسطینی‌ها رویدادی بود که در ساعات نخست انتشار این خبر مردم فلسطین، گروه‌های مقاومت این کشور و مردم خاورمیانه را بهت زده کرده و آن‌ها را در شوک فرو برد.

آنچه بر تعجب آور بودن این ملاقات افزود این بود که «محمود عباس» رئیس ‏تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور در منزل «بنی‌گانتز» وزیر جنگ رژیم ‏صهیونیستی در منطقه «روش هاعین» در «تل‌آویو» با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. ‏در واقع نوع انجام و صورت گرفتن این دیدار آنقدر غافلگیرکننده بود که گروه‌های فلسطینی این ملاقات را که به نوعی غیررسمی بود را همانند خنجری از پشت به انتفاضه مردم فلسطین در «کرانه باختری» قلمداد کردند.

ضمن اینکه با توجه به همزمان شدن این دیدار با سالگرد جنگ سال ۲۰۰۸ اسرائیل علیه «نواز غزه» که موجب به شهادت رسیدن صد‌ها فلسطینی شده بود قطعا آثار و پیامد‌هایی را با خود به همراه خواهد داشت که ابعاد مختلف آن در روز‌ها و ماه‌های آینده خود را نشان خواهد داد.

اما چه شد که «محمود عباس» شبانه به منزل «بنی‌گانتز» وزیر جنگ رژیم ‏صهیونیستی رفت؟ پاسخ به این سوال باید بسیار پیچیده و حساب شده باشد. «محمود عباس» به عنوان رئیس ‏تشکیلات خودگردان فلسطین همواره در صحبت‌ها و بیان دیدگاه‌های خود ایجاد هماهنگی بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل را برای خود بسیار بااهیمت و مقدس عنوان کرده بود. ضمن اینکه چرایی و علت اصلی دیدار آن‌ها با یکدیگر را باید در خواسته‌های رژیم اشغالگر قدس از تشکیلات خودگردان جستجو کرد.

بر اساس این گزارش، این دیدار که پس از ۱۰ سال از دیدار «محمود عباس» در سال ۲۰۱۰ با «بنیامین نتانیاهو» در اقامتگاه او انجام شده بود، آن هم با وزیر جنگ این رژیم صورت گرفت بسیار خاص و تا حدودی باورنکردنی بود. حال اگر مدت زمان ۲ ساعتی که این ملاقات طول کشید را هم به این دیدار اضافه کنیم و به طرح مسائل مختلف امنیتی و عمرانی هم توجه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بی‌شک برنده اصلی این ملاقات «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بوده است.

در واقع این نشست که با چراغ سبز دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی برگزار شد بیش از هر چیزی بر بحث و بررسی پیرامون مسائل امنیتی تمرکز داشت و قطعا در این نشست نگرانی‌ها و دغدغه‌های رژیم صهیونیستی در حوزه مسائل امنیتی و اطلاعاتی به گوش «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسیده است و از این به بعد باید منتظر باشیم تا خواسته‌های این رژیم اشغالگر تحت فشار مقامات اسرائیل بر نحوه عملکرد تشکیلات خودگردان تاثیر بگذارد و شاهد محدود شدن فعالیت‌های این گروه مبارز فلسطینی باشیم.

اما فارغ از تمامی مسائل و حاشیه‌های پیرامون این ملاقات، دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، رژیمی که دستش به خون هزاران زن و مرد و کودک فلسطینی آلوده است تحت هر شرایط و با هر بهانه‌ای که باشد مردود و محکوم است. زیرا این دیدار را فقط می‌توان همانند خنجری دانست که در پشت مردم و مقاومت فلسطین فرو رفته است.

نکته دیگر اینکه دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آن هم در منزل شخصی این مقام اسرائیلی بیش از آنکه جنبه رسمی داشته باشد از جنبه غیررسمی برخوردار است. در واقع اگر بخواهیم شفاف‌تر بیان کنیم، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نه برای مذاکره بلکه برای خوش خدمتی و ارائه گزارش‌های موردنظر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منزل شخصی او رفته است.

متاسفانه تا امروز همواره فلسطینی‌ها از همراهی و همکاری‌های پشت پرده و پنهانی نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی خبر داده بودند و حال اینکه این دیدار تمامی شائبه‌های موجود پیرامون این همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی را به یقین تبدیل کرد و دیگر کسی در این زمینه دچار شک و تردید نیست.

مقامات رژیم صهیونیستی در حال حاضر بسیار نگران تحرکات و فعالیت‌های فلسطینی‌ها و ابراز همبستگی آن‌ها با مردم ساکن «کرانه باختری» هستند و وحشت و سراسیمگی آن‌ها از اتحاد و پیوستن مردم نواحی مختلف فلسطین با یکدیگر آن‌ها را بر آن داشت تا با ترتیب دادن یک ملاقات بین «بنی گانتز» وزیر جنگ خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دغدغه‌های خود را به گوش او رسانده تا او را وارد به همکاری در کنترل و مهار تحرکات اخیر فلسطینی‌ها کنند.

ملاقات غیررسمی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی‌گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هرچه که باشد و هر هدفی را دنبال کند همچون فرو کردن خنجری در پشت مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و ایجاد اخلال و خرابکاری در روند انتفاضه روبه رشد فلسطینیان ساکن کرانه باختری است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار