مصباحی مقدم:

دستگاه دیپلماسی حقوق خانواده شهدای ترور را دنبال کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تروریسم بنابر امیال و تمایلات سیاسی کشورها و دولت‌ها دسته‌بندی می‌شود؛ به‌همین‌دلیل گاهی تروریسم خوب و گاهی تروریسم بد مطرح می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ - 15July 2015

دستگاه دیپلماسی حقوق خانواده شهدای ترور را دنبال کند

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، حجتالاسلاموالمسلمین غلامرضا مصباحیمقدم اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید در کنار پیگیری حقوق هستهای با طرح شکایت در مجامع بینالمللی به احقاق حق خانواده شهدای ترور و در رأس آنها خانواده شهدای هستهای با استناد به اسناد موجود و اعترافات صریح سیاستمداران وحشی رژیم صهیونیستی اقدام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با تحریک بیگانگان دستخوش ترورهای سنگین شدیم. گروههای تروریستی یا سرمنشاء بیگانه داشتند یا مورد حمایت اتحادیه جماهیر شوروی بودند یا توسط قدرتهای استکباری آمریکا و انگلیس حمایت میشدند. این کشورها با پول، مواد منفجره و اطلاعات و تجهیزات، گروهها و دولتیهای تروریستی از جمله منافقین و صدام را علیه نظام جمهوری اسلامی تجهیز کردند. منافقین در آن مقطع اطلاعات نظام را به این کشورها گرا میدادند و با هدایت و حمایت این کشورها دست به ترور میزدند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر یادآور شد: در غرب کشور خلق عرب، در شمال شرق خلق ترکمن و در جنوب شرق خلق بلوچ اقدامات تروریستی را انجام میدانند. این گروهها از جمله تولیدات بیگانگان برای جلوگیری از پاگرفتن نظام جمهوری اسلامی بودند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این مسیر بالغ بر 17 هزار شهید داشتهایم. حوادث سالهای پس از پیروزی انقلاب تا امروز نشان داده است جمهوری اسلامی از ابتدا، هدف اقدامات کور تروریستی قرار گرفته است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: متاسفانه موضوع مبارزه با تروریسم که باید موضوعی اساسی در حوزه بینالمللی باشد دستخوش بازیهای سیاسی شده است.

وی ادامه داد: از تروریسم تعریف و تلقی واحد و مشخصی وجود ندارد. تروریسم بنابر امیال و تمایلات سیاسی کشورها و دولتها دستهبندی میشود به همین دلیل گاهی تروریسم خوب و گاهی تروریسم بد مطرح میشود. تروریستی که در راستای تامین منافع قدرتهای سلطهگر قرار دارد، تروریسم خوب است اما تروریستی که در خدمت آنها قرار نمیگیرد، تروریسم بد تلقی میشود.

حجتالاسلاموالمسلمین مصباحیمقدم افزود: داعش تا وقتی که در چارچوب سیاستهای آمریکا و صهیونیستها پیش میرود، تروریسم خوب است. مبارزهای که آمریکا با داعش در قالب گروه ائتلاف میکند در مناطقی انجام میشود که این گروهک تروریستی از حد و حدود تعریف شده مورد نظر آمریکا خارج میشود. وقتی به اربیل نزدیک میشود، مورد حمله آمریکاییها قرار میگیرد ولی وقتی به مناطق مورد حساسیت آمریکا کاری ندارد، حمایت میشوند و سلاح و مهمات دریافت میکنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم، تبادلات ارزی و دلاری گروه تروریستی داعش از طریق سوئیفت را یکی از بزرگترین وجوه حمایتی آمریکاییها از این گروهک تروریستی عنوان و خاطرنشان کرد: مگر میشود نفت عراق و سوریه توسط داعش استخراج شود و از طریق برخی کشورهای منطقه صادر شود و رسماً دلارهای نفتی به تروریستها پرداخت شود و با آن سلاح خریداری کنند و همه بگویند آمریکا بیخبر است. حال آنکه اگر پدر و مادری در ایران بخواهند برای دانشجوی خود در یکی از کشورهای جهان به عنوان کمک هزینه زندگی 10 هزار دلار ارسال کنند، امکان جابهجایی از طریق سوئیفت را ندارند، چرا؟ چون جابهجاییهای دلار توسط فدرال رزرو آمریکا مونیتورینگ و کنترل میشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مگر میشود میلیونها دلار از ناحیه فروش نفت و خرید سلاح توسط داعش جابهجا شود و آمریکاییها از آن بیاطلاع باشند.

وی در ادامه ترور دانشمندان هستهای کشورمان را مصداق بارز رفتار غیرانسانی و سفاکانه تروریسم دولتی دانست و تصریح کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادترساندن دانشمندان و متخصصان هستهای ایران حرکتی منفور و خلاف قواعد و مقررات بینالمللی بود. دستگاه دیپلماسی باید در کنار پیگیری حقوق هستهای با طرح شکایت در مجامع بینالمللی اقدام به احقاق حق خانواده شهدای ترور و در رأس آنها خانواده شهدای هستهای با استناد به اسناد موجود و اعترافات صریح سیاستمداران وحشی رژیم صهیونیستی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بهطورحتم پیگیری و شکایت مقامات کشور میتواند محکومیت جامعه جهانی را متوجه این اقدام منفور رژیم صهیونیستی کند.

عضو فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت، با تاکید بر ضرورت طرح شکایت ایران از رژیم صهیونیستی در مجامع بینالمللی، گفت: ایران در کنار پیگیری حقوق هستهای باید با طرح شکایت در مجامع بینالمللی از حقوق ملت و شهدای هستهای دفاع کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، تجاوز زمینی و هوایی نظامیان سعودی را مصداق بارز تروریسم دولتی دانست و افزود: جنگ خودساخته عربستان علیه یمن در راستای توسعه ناامنی و از بینبردن آرامش در منطقه و ضربه به شیعیان طراحی شده است. معتقدیم این جنگ باید هرچهسریعتر متوقف شود و مسیر مستقیم ارسال کمکهای بشردوستانه به یمن گشوده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتوگو پیشقراولی جمهوری اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم را خواستار شد و افزود: معتقدم ایران باید علَم مبارزه با تروریسم را برپا کند و در قدم اول تعریف بینالمللی از تروریسم ارائه کند. در جهان امروز مقاومت مردم فلسطین و لبنان از خاک و عِرض خود در حکم تروریسم نهادینه شده است و آمریکا و انگلیس با دولت قانونی فلسطین برخوردهای حذفی میکنند و این دولت مردمی را تروریست میدانند. به همین دلیل است که معتقدم مبارزه با تروریسم دستخوش بازیهای سیاسی بینالمللی شده است. باید کاری کرد از این نابسامانی در تعریف تروریسم خارج شویم.

وی با بیان اینکه ارائه تعریف واحد و مورد قبول کشورهای آزادیخواه توسط جمهوری اسلامی قطعا مورد استقبال کشورهای زیادی قرار میگیرد، افزود: در دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور باید فعالیتهای پژوهشی از سوی سیاستمداران کشور انجام شود. یکی از این اقدامات میتواند تعریف شفاف از ترور و تروریسم و حقوقبشر باشد. کشورها و جمعیتهای فراسرزمینی که دیدگاه جمهوری اسلامی را در امر مبارزه با تروریسم قبول دارند و بلکه خود قربانی تروریسم هستند، میتوانند کمک مؤثری در تصویب معنای واحد از ترور و تروریسم در سطح بینالمللی داشته باشند.

حجتالاسلام مصباحیمقدم افزود: باید تعریفی کارشناسی توسط کارشناسان خبره از تروریسم ارائه شود و این تعریف یکی از نتایج کنگره مذکور باشد. نتیجه این کنگره باید تصویب این معنا و اعلام به سازمان ملل متحد باشد تا این تعریف در مجمع عمومی سازمان ملل مورد بحث و تبادل نظر اعضای و تصویب قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: اگر در دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور چنین تعریفی از ترور و تروریسم به تصویب برسد جلوی مغالطه قدرتهای استکباری در تعریف مقاومت و تروریسم سد میشود و چه بسا مبنای کار شورای امنیت سازمان ملل قرار بگیرد و کشورهای قربانی تروریسم از بلبشوی مغالطه نسبت به تروریسم و مقاومت رها شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بهویژه طی سالهای اولیه انقلاب اسلامی هزینه سنگینی بابت عملیاتهای تروریستی پرداخت کرده است و بههمیندلیل معتقد به ضرورت مقابله با تروریسم در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، آفریقا، یمن، بحرین و سایر کشورهای قربانی تروریسم هستیم. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرده و بر ضرورت آزادسازی کامل سرزمینهای اشغالی تاکید کرده است و خواستار اتحاد میان همه مسلمانان جهان است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار