تولیت آستان قدس رضوی در مراسم گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون:

تشییع پیکر شهید سلیمانی سند بیداری جریان مقاومت بود

«مروی» گفت: تشییع کم نظیر سردار سلیمانی خط بطلانی بود بر همه تبلیغات مسمومی که سال‌ها دشمنان خارجی و داخلی بر آن می‌دمیدند و به واقع سند بیداری جریان مقاومت و جهان اسلام بود.
کد خبر: ۴۹۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ - 01January 2022

تشییع پیکر شهید سلیمانی سند بیداری جریان مقاومت و جهان اسلام بود/حضور شهید سلیمانی در دفاع از حرم نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، امروز حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در مراسم گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون اظهار داشت: هر سرزمین، مکان و یا هر شهری به جهاتی قداست پیدا می کند و ملجا و مرجع می‌شود.

وی ادامه داد: قداست مدینه‌النبی بخاطر پیامبر اسلام و قبله دل‌های همه مسلمانان عالم است نام مدینه سرشار از معنویت، قداست، پاکیزگی، انسانیت، تعالی و کمال است شهر کرمان نیز به برکت مزار سردار سلیمانی ارزشمند شده است. 

حجت‌الاسلام مروی تاکید کرد: تبلیغات مسوم دشمن علیه سردار سلیمانی در جبهه مقاومت تا حتی بود که برخی در داخل عنوان می‌کردند که این حضور خواست ملت ایران نیست اما تشییع کم نظیر پیکر سردار سلیمانی خط بطلانی بود بر همه تبلیغات مسموم دشمنان.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حاج قاسم نماد یک جریان خاص نبود بلکه نماد امت و ملت بود که تشییع پیکرش این را عینیت بخشید که او نماد امت اسلام است، او نماد وحدت اسلامی است. شهید سلیمانی متعلق به یک مذهب خاص و جریان  خاص نبود بلکه متعلق به جهان مظلومین و نماد وحدت اسلام بود. اسماعیل هنیه در تشییع پیکر حاج قاسم گفت این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت از فلسطین به سر برد و من او را شهید قدس می دانم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: حاج قاسم خودش را در چارچوب یک‌ جغرافیای محدود زندانی نکرد لذا می بینیم در عزای حاج قاسم همه ایران، فلسطین، یمن، لبنان، عراق، سوریه ، همه جریان مقاومت و همه انسانهای مظلوم می گریند او در عمل و گفتار به وحدت اعتقاد داشت و با همه وجود و در همه صحنه های مختلف درک کرده بود که ما فقط در سایه وحدت می توانیم دشمنان اسلام و بشریت را از بین ببریم.

وی ادامه داد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی سردار سلیمانی فقط یک فرد و یک فرمانده و تئوریسین و رزمنده نبود او یک مکتب بود، رمز موفقیت او اخلاص و خود را ندیدن بود، حاج قاسم تیم رسانه ای نداشت خبرنگار و عکاس به همراه خودش نداشت خودش بود و جمعی از افراد فداکار که در کنارش شهید شدند. جذب حداکثری از ویژگی های حاج قاسم بود کسی که شجاعانه سینه اش را سپر بلای دین کرده بود در برابر دشمنان اما رفتارش را در برابر فرزندان شهدا به گونه ای دیگر می دیدیم.

حجت الاسلام احمد مروی تشریح کرد: کمترین آثار نرمش و ترس در میدان نبرد در وجودش نبود اما در برابر مردم بسیار مهربان و متواضع بود، ناهنجاری ها حاج قاسم را می آزرد ولی این آزرده شدن موجب نمی شد با آنها پرخاش کند و سخنی نمی گفت که کسی از خط اصیل اسلام منحرف شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار