فرماندار همدان تاکید کرد؛

ضرورت وجود هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی

«علی‌محمدی» با بیان اینکه برنامه‌های مرکز استان باید متفاوت‌تر از سایر مراکز باشد، گفت: نباید جزیره‌ای عمل کنیم و باید محوریت کار بر این باشد که به یک هم‌افزایی برسیم.
کد خبر: ۴۹۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ - 01January 2022

ضرورت وجود هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از همدان، «محمد علی‌محمدی» فرماندار همدان امروز (شنبه) در جلسه ستاد هماهنگی هفته «مقاومت» شهرستان همدان اظهار داشت: شهید سلیمانی یک مکتب بوده و هست و راه و منش سردار شهید هر روز در جامعه نمایان‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی  هر روز پررنگ‌تر از روز قبل است، افزود: نمونه بارز آن را در رسانه‌های گروهی می‌بینید که شخصیت شهید سلیمانی را در منطقه کرمان، جیرفت و سیستان و بلوچستان  معرفی کردند که چگونه توانستند فضای راهزنی و ضدانقلاب را از بین ببرند  و شرایطی را مهیا کنند که برخی مردم آن منطقه دست از شرارت بردارند.

علی‌محمدی ادامه داد: شهید سلیمانی در یک مقطعی از عمر پر برکت خود با سران قبایل جلسه می‌گذارد و  اتمام حجت می‌کند که در قبال تحویل اسلحه، برای آنان زمین و شرایط کشت و کار فراهم می‌کند و این 20 سال پیش اتفاق افتاده و ما تازه داریم به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی پی می‌بریم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که سردار سلیمانی را یک مکتب معرفی کردند، گفت: مکتب سلیمانی باید مانند یک موج خروشان حرکت کند و در مسیر خودش خیلی کسان را همراهی کند و این موج خروشان را در ایام شهادت سردار در همین پیاده‎راه بوعلی دیدید و جوانانی که شاید از نظر ظاهر موردپسند ما نبودند برای سردار اشک می‌ریختند، چون سردار گفته بودند که  همه این‌ها بچه‌های ما هستند و تفکیک و مرزبندی ایجاد نکرده بودند.

فرماندار همدان تصریح کرد: ما باید به‌عنوان یک مکتب فکری به راه و روش شهید سلیمانی نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرکز استان باید متفاوت‌تر از سایر مراکز باشد، گفت: نباید جزیره‌ای عمل کنیم و باید محوریت کار بر این باشد که به یک هم‌افزایی برسیم.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه این هفته «مقاومت» یک ایام‌الله است افزود:  چرا نباید از این شرایط برای جامعه هدف خود استفاده کنیم، در این ایام بحث کودک و نوجوان بسیار مهم است و قطعاً سئوالاتی دارند که پدر و مادرها نمی‌توانند جواب دهند و ما باید جامعه هدف را اغنا کنیم و در این راستا صداوسیما و آموزش‌وپرورش نقش بی‌بدیلی دارند.

وی تأکید کرد: نکته‌ای که مهم است این است که نباید از فضای مجازی غافل ‌شویم و باید یک شبکه در خصوص معرفی بیشتر شهید سلیمانی در فضای مجازی ایجاد کنیم.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه نباید از نقش شهید همدانی در حوزه مقاومت غافل شویم، گفت: سردار همدانی یک سرمایه عظیم برای مردم و علی‌الخصوص مردم همدان است و این سردار در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم ولایت نقش بی‌بدیلی داشته است و باید قدر چنین سرمایه‌هایی را بدانیم و به‌خوبی از آنان بهره‌برداری کنیم.

وی بیان داشت: باید یک هماهنگی بین ادارات باشد و برنامه‌های خود را  در فضای  حسینیه امام در مناسبت‌های مختلف در معرض نمایش بگذارند.

علی‌محمدی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد ادارات در برگزاری مراسم شهید سلیمانی باید مورد توجه قرار گیرد و معیارهایی برای این ارزیابی باید مدنظر قرار گیرد و مسئولین مرتبط حتماً ریز برنامه‌ها با برش شهرستانی را به برای ما ارسال کنند.

وی در پایان گفت: در بحث پذیرایی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی باید پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها