نماینده مردم در مجلس:

پیشرفت فناوری در ایران نیازی به اجازه غرب ندارد

حیدری با بیان اینکه پیشرفت فناوری در ایران نیازی به اجازه غرب ندارد، گفت: ما منتظر اجازه کشور‌های غربی نمی‌مانیم تا در حوزه موشکی و نظامی پیشرفت کنیم، بلکه علیرغم تحریم‌ها در راستای توسعه آن گام برمی‌داریم.
کد خبر: ۴۹۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ - 01January 2022

پیشرفت فناوری در ایران نیازی به اجازه غرب ندارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ و واکنش کشور‌های غربی علیه این اقدام قانونی، اظهار داشت: کشور‌های غربی و اروپایی از همان ابتدا با توانمندی‌های نظامی و موشکی ما مشکل داشته اند، اما ما نیز بار‌ها گفته ایم این موضوعات ارتباطی با مسائل هسته‌ای ندارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل موشکی ما با هیچ موضوع دیگری گره نخورده و قابل مذاکره نیست، عنوان کرد: ما برای پیشرفت و توسعه منتظر غربی‌ها نیستیم و در همه زمینه‌ها به خصوص موشکی، علیرغم تحریم‌ها پیشرفت کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه طرف غربی نمی‌خواهد ما در حوزه ماهواره پیشرفت داشته باشیم، اظهار کرد: آن‌ها از سویی ما را تحریم می‌کنند و از سوی دیگر می‌خواهند ما هیچ اقدامی بی اجازه آن‌ها انجام ندهیم و منتظر دستوراتشان باشیم که دور از منطق بین المللی است.

حیدری در ادامه یادآوری این مطلب که بار‌ها رسما اعلام کرده ایم که موشک‌ها و ماهواره‌های ما قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نداشته و مسائل هسته‌ای از موضوعات دفاعی جداست، خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی و ایادی آنها، صد‌ها ماهواره پیشرفته و مدرن با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و آن‌ها را آزمایش می‌کنند، اما انتظار دارند ما هیچ اقدامی حتی در حد قانونی نداشته باشیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه طبق فتوای رهبری دنبال سلاح اتمی نیستیم و گرچه می‌توانیم دانش آن را داشته باشیم، اما ضرورتی نمی‌بینیم، عنوان کرد: امروز سلاح هسته‌ای در اختیار رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن‌ها است که می‌تواند کره زمین را نابود کند، اما ابراز تأسف‌ها برای ماست که هیچ نیتی در این زمینه نداشته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: هر روز به دنبال توسعه و پیشرفت در حوزه موشک و ماهواره هستیم، تهدیدات این چنینی تأثیری در انگیزه و اراده ملت و جوانان متخصص ایران نداشته و آن‌ها باید مشکل خود را در چارچوب مذاکرات و پیرامون موضوعات مطروحه در آن برطرف کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها