یادداشت/

روایت دلدادگی مازندرانی‌ها به شهدای گمنام

کاروان شهدای گمنام عصر امروز به «عباس آباد» و «کلاردشت» رسید و مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ - 01January 2022

روایت دلدادگی مازندرانی‌ها به شهدای گمنام/ کاروان شهدا به «عباس آباد» و «کلاردشت» رسیدگروه استان‌های دفاع‌پرس_حدیثه صالحی؛ آمده‌اند از راهی دور، گمنام و بی‌پلاک؛ همان مردان جزیره هور و مجنون، هویزه و کارون در قامت یک شهید گمنام از عملیات کربلای 5 و بدر، تابوت به تابوب روی دوش مردم شهر عاشقی را روایت می‌کنند.

از جمعه‌ای که کاروان راه افتاد از معراج شهدا، دل در دل مازندرانی‌ها نبود برای لحظه وصال با 6 کبوتر تازه از سفر برگشته، و این مردم امروز پا به پای مردان قبیله عشق حماسه‌ای تازه سرودند در دفتر ایثار و شهادت و یک برگ زرین دیگر به افتخارات علوی‌تبارها ثبت شد.

رامسر، عروس شهرهای ایران فرزندان روح الله را در آغوش کشید و تنکابن و زادگاه سرلشکر خلبان «علی اکبر شیرودی» بوسه بر استخوان‌های متبرک شده و کربلایی‌شان نهاد.

و امروز با نام شما ستاره‌های بی‌نشان شهر آغاز شد، و به نام شما در جاده‌های منتهی به عباس آباد و کلاردشت در آسمان جمادی‌الثانی که فاطمیه را در دل خود دارد، به پایان رسید.

و کاروان در ایام شهادت بی‌بی فاطمه زهرا (س) بوی آلاله‌های زهرایی را در دیار سبز و سرخ می‌پراکند و روح و جان خسته‌ ما را صیقل می‌دهد.

این کاروان کربلایی چه عاشقانه‌ای به راه انداخته در کوچه و خیابان‌های شهر، فضا آکنده به بوی اسفند و گلاب و گل‌های معطر است و تداعی‌گر روزهای دفاع مقدس در قاب حماسه‌ای بلند.

اینجا قدم به قدم قصه دلدادگی مردان سرزمینم را به تصویر می‌کشد در حوالی احساس‌های مقدس و ناب شهدایی دامن به دامن عشق می‌روید در وسعت اندیشه‌های مطهر و نورانی.

و حالا کاروان در امتداد جاده‌های شهر نور می‌ریزد به دلهای عاشقان ثارالله و مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) و شهر یکپارچه غرق در حماسه کربلا می‌شود در آستانه 13 دی سالروز شهادت سردار دلها حاح «قاسم سلیمانی» فوج فوج کبوتر بر بام آستان قدسی و پاک حرم به پرواز درآمدند تا عشق را روایت کنند به سبک عاشورا.

و من رد نور را می‌گیرم در شهرهای استان تا دل را به دریای شعور و معرفت حسینی برسانم؛ شهدایی شوم در طلیعه یک دلدادگی! می‌نویسم و کوتاه می‌نویسم بر برگ گلی از لاله؛ «شهدا هوای دلم را داشته باشید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار