نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

خاکسپاری شهیدان گمنام در میدان شهدا باعث بازیابی هویت این نقطه یادمانی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متأسفانه معماری فعلی میدان شهدا مشهد گویای هویت تاریخی و انقلابی آن نیست که امیدواریم با خاکسپاری شهیدان گمنام در میدان شهدا، این میدان هویت اصلی خود را بازیابد و این نقطه یادمانی به معیادگاهی برای دلدادگان به فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شود.
کد خبر: ۴۹۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ - 02January 2022

«مهدی ناصحی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در  مشهد اظهار داشت: پس از ارائه درخواست توسط شورای شهر و شهرداری مشهد و ابلاغ موافقت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا و بوستان ملت شهر مشهد مقدس، هماهنگی‌های عملیاتی جهت جانمایی‌ محل تدفین شهدا انجام گرفت.

وی در ادامه درخصوص نحوه جانمایی مکان تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا گفت: در میدان شهدا به‌واسطه اینکه 70 تا 80 درصد از محیط و محدوده این میدان در طبقه منفی یک، خالی است امکان تدفین در یک نقطه ایده آل ممکن نبود و به همین جهت تنها جایی که بافت توپُری برای این کار دارد؛ محوطه مقابل سردر اصلی ساختمان شهرداری مشهد است و تدفین ابدان مطهر شهدای گمنام در این موقعیت خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این در حالی‌ست که برای اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نقطه مطلوب تدفین ساختمان شورا بود اما ناظر بر مسائل فنی و اینکه در سقف مکانی دیگر نمی‌توان عملیات تدفین پیکر شهدا را انجام داد؛ تصمیم بر آن شد که در موقعیت مذکور این کار صورت بگیرد.

ناصحی ضمن انتقاد به معماری فعلی میدان شهدا مشهد گفت: متأسفانه معماری فعلی میدان شهدا مشهد گویای هویت تاریخی و انقلابی آن نیست که امیدواریم با خاکسپاری شهیدان گمنام در میدان شهدا، این میدان هویت اصلی خود را بازیابد و این نقطه یادمانی به معیادگاهی برای دلدادگان به فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به تدفین شهید گمنام در بوستان ملت اشاره کرد و بیان داشت: پیکر مطهر یک شهید گمنام در ضلع جنوبی بوستان ملت در موقعیت مسجد به خاک سپرده شد خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: جانمایی محل تدفین شهدای گمنام در میدان شهدا و بوستان ملت بر حسب تقاضای شهرداری و شواری اسلامی شهر و تدابیر ستاد استانیِ تدفین شهدا به ریاست استاندار و همچنین درخواست‌ها و مطالبات مردمی که به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان واصل شده، انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط معاونت فرهنگی در حال انجام است، گفت: پیکرهای مطهر شهدا پنجشنبه 16 دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پس از حضور در اجتماع فاطمیون در عرصه میدان شهدا توسط عزاداران فاطمی به سمت حرم رضوی تشییع خواهند شد و بعد از آن پیکرهای مطهر این شهدای والامقام  جهت خاکسپاری به نقاط پیش‌بینی شده در سطح شهر مشهد انتقال می‌یابند.

ناصحی در پایان از تمامی مردم مشهد و استان دعوت کرد که در مراسم وداع، تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس حضور گسترده داشته باشند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها