سردار قاآنی در گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم:

شهید سلیمانی دفاع‌کننده منطق میدان و دیپلماسی بود

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهید سلیمانی دفاع‌کننده منطق میدان و دیپلماسی و پیرو ولایت بود، گفت: برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی فهیم و صاحب‌نظر بودن او بود و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق شهید سلیمانی را گوش می‌کردند، آفرین می‌گفتند.
کد خبر: ۴۹۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 02January 2022

شهید سلیمانی دفاع‌کننده منطق میدان و دیپلماسی بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که صبح امروز در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام فاطمیه (س)، اظهار داشت: امسال این مناسبت گران‌قدر و یاد مبارک دخت نبی مکرم اسلام (ص) همزمان با شهادت شهید عالی‌مقام شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز گذشته (در دیدار خانواده شهید سلیمانی) گفت: ایشان مکتب شهید سلیمانی را در ۲ واژه مهم تفسیر کردند که یکی صداقت و دیگری اخلاص است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: اگر از بیان خودمان و مطابق درک خودمان بخواهیم این ۲ واژه را بیان کنیم، باز هم این ۲ واژه در یک واژه متمرکز است و آن «ولایت‌مداری» است.

سردار قاآنی تأکید کرد: اگر به معنای واقعی ولایت‌مدار باشیم، هم در دنیا و هم در آخرت عزت خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی فهیم و صاحب‌نظر بودن او بود و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق شهید سلیمانی را گوش می‌کردند، آفرین می‌گفتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم راه سردار سلیمانی را برویم، باید سربازِ آقا باشیم، گفت: مهم‌ترین عامل بزرگ شدن شهید سلیمانی این بود که مطیع حضرت آقا بود. شهید سلیمانی دفاع‌کننده منطق میدان و دیپلماسی بود و پیرو ولایت بود.

سردار قاآنی با بیان اینکه ما به رهبرانی که در مکتب ولایت شهید شدند، افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: با بررسی زندگی این بزرگواران مشاهده می‌کنیم آن‌ها محور اخلاص و مکتب کسانی بودند که هم ولایت‌مدار هستند و هم اخلاص داشتند. شهید سلیمانی نیز عامل و استاد این مکتب بود. اگر ما ولایت‌مدار باشیم، در دنیا و آخرت سربلند هستیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در زمینه‌های مختلف جلودار بود، ادامه داد: یکی از این جلوداری‌ها این بود که ارتباط بین دیپلماسی و میدان‌داری را خوب برقرار کرد؛ چرا که ولایت‌مدار بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه به این موضوع سفارش می‌کنند که دیپلماسی و میدان‌، یار و کنار هم باشند و انصافا مجموعه وزارت خارجه، همکاری‌های لازم را با شهید سلیمانی داشت.

سردار قاآنی ضمن اشاره به اینکه شهید سلیمانی با اعتقاد دینی به سیاست نگاه می‌کند و بازیگر سیاسی نیست، گفت: وی موفقیت در صحنه مقابله با دشمنان بزرگ را روزمره می‌دید.

وی افزود: وقتی ما از مکتب شهید سلیمانی حرف می‌زنیم باید فضای دیپلماسی و سیاسی کشور این باشد که همه در کنار هم قرار بگیرند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: همراهی دوستان ما در عراق، همان نگاه ارزشمند حرکت از تهران و توسعه به کشور‌های دیگر است. تهران، مرکز تقریب و قله وحدت و همگرایی برای توسعه اسلام است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار