راز حاج قاسم در دیدار با مراجع تقلید/ سردار سلیمانی روی کفنش چه نوشته بود؟

حاج قاسم سلیمانی یک ماه پس از پایان سیطره داعش به دیدار مراجع عظام تقلید رفت و از آنان درخواستی کرد که تا بعد از شهادتش راز او باقی ماند.
کد خبر: ۴۹۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶ - 03January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاج قاسم الگوی اخلاص و اخلاق زمانه خود و از این حیث نه تنها در دل عامه مردم که در دل بسیاری از بزرگان دین نیز جای داشت. سرآمدان روحانیت و علمای شیعه از وی به عنوان مالک اشتر زمان و حامی مظلومان و مستضعفان یاد می‌کنند که شهادتش روزی دودمان مستکبرین جهان را بر باد خواهد داد.

راز حاج قاسم در دیدار با مراجع تقلید/ سردار سلیمانی روی کفنش چه نوشته بود؟

آخرین دیدار حاج قاسم با علما حکایت جالبی دارد که، چون راز سر به مهری تا پس از شهادت او فاش نشد. او یک ماه پس از پایان سیطره داعش که قولش را در سی‌ام شهریور ماه سال ۹۶ در مراسم چهلمین روز شهادت مرتضی حسین‌پور داده بود به دیدار علمای قم رفت.

او پس از حضور در بیوت مراجع تقلید جوادی آملی، نوری همدانی، مکارم شیرازی و سبحانی پس از دیدار رسمی از حاضران خواست تا از اتاق بیرون بروند. سپس از تک تک مراجع خواست تا روی بخشی از کفنی که با خود همراه داشت بنویسند «ما جز خیر چیزی از او نمی‌دانیم.»

راز حاج قاسم در دیدار با مراجع تقلید/ سردار سلیمانی روی کفنش چه نوشته بود؟

آنچه مراجع عظام تقلید بر روی کفن حاج قاسم به درخواست او ثبت کردند، در واقع نظر قلبی آنان درباره سرداری بود که مهمان قلب‌های ایرانیان در زمان حیات و مماتش بود. کسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان اقامه نماز بر پیکر مطهرش سه مرتبه جمله «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا» را قرائت کرد و اشک‌های بی امانش شعله به آتش داغدار میلیون‌ها نفر از دوستداران سردار سلیمانی انداخت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار