معاون امور مجلس رئیس‌جمهور:

نام سردار سلیمانی، لرزه بر اندام ژنرال‌های غربی می‌انداخت

«حسینی» گفت: انسانی که خوف خداوند را در دل داشته باشد، از هیچ‌کس هراسی نخواهد داشت بلکه دیگران از او خواهند ترسید؛ سردار سلیمانی نیز چنین شخصیتی داشت و نام او لرزه بر اندام ژنرال‌های غربی می‌انداخت.
کد خبر: ۴۹۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ - 03January 2022

نام سردار سلیمانی، لرزه بر اندام ژنرال‌های غربی می‌انداختبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای محور مقاومت که در مسجد امام سجاد (ع) کیانمهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با اشاره به تأکید و اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی بر معرفی ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها اظهار داشت: ما نیز باید در این زمینه و به‌ویژه معرفی این شخصیت به نسل جوان تلاش کنیم.

وی مطرح کرد: افتخار می‌کنم که 40 سال با سردار سلیمانی مأنوس بودم و از وجود نورانی او هم در دوران دفاع مقدس و جنگ نظامی و هم در عرصه فرهنگ و رسانه بهره‌مند شدم. وی یک شخصیت جامع‌الاطراف بود و تک‌بعدی نبود. این سرزمین، قهرمانان و یلان و دلاورانی را داشته که تنها در یک عرصه درخشش داشتند اما حاج قاسم ابعاد گوناگونی داشت که باید آن‌ها را بشناسیم، او را الگوی خود قرار دهیم و برای حرکت در مسیر این دلاورمرد تلاش کنیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه به شهید سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم بلکه به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم، افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی از همه ماه‌ها، هفته‌ها، روزها، ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه‌های عمرش برای خدمت به مردم استفاده کرد و هیچ لحظه‌ای را هدر نداد. این شخصیت جهانی و چهره بلندآوازه مقاومت توجه ویژه‌ای به مردم به‌خصوص خانواده‌های معظم شهدا داشت.

حسینی اذعان داشت: بسیاری از افراد از راه‌های مختلف برای معروف، مشهور و محبوب دل‌ها شدن استفاده می‌کنند اما سردار سلیمانی با اقدامات و فعالیت‌های ارزنده خود اوج گرفت و محبوب دل‌ها شد و همه مردم از سراسر دنیا در مراسم تشییع پیکرش حضور پیدا کردند. وقتی کسی خالص و عبد صالح خدا و اهل ایثار و فداکاری شود و امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد، مردم نیز این‌گونه پاسخ او را می‌دهند.

باید مکتب شهید سلیمانی را به خوبی بشناسیم

وی تأکید کرد: اکنون نیاز داریم مکتب شهید سلیمانی را که همان مکتب علوی، فاطمی، حسینی، رضوی و مهدوی بوده و دارای ابعاد مختلفی است، به خوبی بشناسیم. در این مکتب، حکمرانی بر اساس سیره علوی مطرح است. حاج قاسم مدیر بحران بود و در همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها به مردم روحیه می‌داد و آنان را به ایستادگی و مقاومت دعوت می‌کرد. در هر جا که وی حضور پیدا می‌کرد، مردم حتی در دشوارترین شرایط نیز به وجود او دلگرم می‌شدند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور عنوان کرد: انسانی که خوف خداوند را در دل داشته باشد، از هیچ‌کس هراسی نخواهد داشت بلکه دیگران از او خواهند ترسید. سردار سلیمانی چنین شخصیتی داشت و نام او لرزه بر اندام ژنرال‌های غربی می‌انداخت. آمریکا با ایجاد داعش، قصد داشت در منطقه سیطره پیدا کند اما یک غیورمرد و سلحشور تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد. فقط جرم شهادت این بزرگ‌مرد کافی بود که ما برای همیشه از آمریکا، کاخ سفید و سردمداران جنایتکار آن متنفر باشیم.

حسینی با اشاره به نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در جنگ نظامی و با تأکید بر ضرورت تدریس سبک فرماندهی و شیوه‌های مدیریت نظامی حاج قاسم در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: وی در جنگ نرم نیز فرمانده، پیشگام و طلایه‌دار بود و اقدامات بسیاری را در این حوزه رقم زد. هنر افراد حزب‌اللهی جذب افرادی است که تحت تأثیر تبلیغات و القائات رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی قرار گرفته‌اند؛ نباید آن‌ها را دفع کنیم. در تشییع پیکر سردار دل‌ها، فقط حزب‌اللهی‌ها حضور نداشتند و از همه اقشار آمده بودند زیرا او همه را جذب می‌کرد.

وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم مغناطیسی داشت که همه فطرت‌های پاک را به خود جذب می‌کرد، اظهار داشت: انسانی که به‌جز خدا کسی را نبیند، اوج گرفته و به جایگاه والایی خواهد رسید اما انسانی که گرفتار دنیاپرستی، شهوت و جاه و مقام شود، سقوط خواهد کرد. تعبیری وجود دارد مبنی بر اینکه خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، در کجا قرار دارد و به چه سمت و سویی در حال حرکت است.

حاج قاسم میدان به میدان در جستجوی شهادت بود

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اضافه کرد: سردار سلیمانی چنین نگاهی داشت و می‌دانست از کجا آمده، چه مأموریت و رسالتی دارد و به چه سمت و سویی در حال حرکت است. او همیشه به کاروان شهدا که از وی پیشی گرفتند غبطه می‌خورد لذا از میدانی به میدان دیگر و از صحنه‌ای به صحنه دیگر می‌رفت تا به آرزوی دیرینه خود برسد. او مشتاق شهادت بود زیرا می‌دانست شهدا از چه جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

حسینی مطرح کرد: سردار سلیمانی طی این سال‌ها حدود پنج بار زخمی و مجروح شد که در عملیات بیت‌المقدس، بنده از نزدیک شاهد مجروحیت و اصابت ترکش به او بودم. با اینکه خون از بدنش جاری بود اما مقاومت می‌کرد و نمی‌خواست کسی متوجه این مجروحیت شود و تا آخرین روزهای عمرش نیز ترکش‌هایی که در بدنش بود موجب درد و رنج او می‌شد و وی را با مشکلاتی مواجه می‌کرد اما با تمام این شرایط میدان جنگ را ترک نکرد و همواره در این راه ثابت‌قدم بود.

وی هشدار داد: ما تا زمانی که انتقام خون سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را از جنایتکاران آمریکایی نگیریم، آرام نمی‌گیریم. البته در پاسخ به جنایت به شهادت رساندن سردار دل‌ها، ضربه‌ای به آمریکا وارد کردیم اما ضربه و انتقام واقعی زمانی است که آمریکا از منطقه اخراج شود که این امر به‌تدریج در حال انجام است. آن‌ها نباید فکر کنند با ترور و حذف فیزیکی سردار سلیمانی می‌توانند به اهداف خود برسند، شهادت او حماسه‌ای را خلق کرد که منجر به انتقام سخت خواهد شد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور بیان داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملت ایران و امت اسلام بود؛ همه به این شخصیت بین‌المللی افتخار می‌کنند و او را الگوی خود قرار می‌دهند تا در مسیر وی گام بردارند. این سردار سرافراز هم مرد میدان جنگ بود و هم مرد میدان سیاست. وی به زور بازو و قوه ابتکار نظامی خود متکی نبود و همواره با تدبیر و درایت امور را به پیش می‌برد. دیپلمات‌های ما باید نحوه مذاکره و به نتیجه رسیدن را از شهید سلیمانی بیاموزند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار