معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

آرمان‌های ما با حاج قاسم عینیت یافت/ روزی شهید سلیمانی پشت رسانه بود و امروز رسانه پشت اوست

مهدی‌پور گفت: این مرد که همیشه از رسانه دوری می‌کرد تبدیل به بزرگترین رسانه انقلاب اسلامی شد. اتفاق عجیبی است. او پشت رسانه بود و الان رسانه پشت اوست.
کد خبر: ۴۹۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ - 03January 2022

آرمان‌های ما با حاج قاسم عینیت یافت/ روزی شهید سلیمانی پشت رسانه بود و امروز رسانه پشت اوستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فرشاد مهدی‌پور» معاون امور مطبوعاتی و امور اطلاع رسانی وزارت ارشاد در اولین شب خاطره عکاسان و خبرنگاران حاضر در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی که به همت بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از حاج قاسم با شور، شعور، قیام، بغض و کینه از دشمنان او همراه است چرا که او صاحب واژه بود و بسیاری از واژگان را حاج قاسم برساخته یا وسعت داد.

وی با بیان اینکه محور مقاومت قبل از حاج قاسم معنا نداشت و او جغرافیای منطقه را تغییر داد، افزود: وقتی امام خمینی (ره) درباره صدور انقلاب اسلامی صحبت کردند، حاج قاسم آن را به اجرا درآورد. وقتی درباره مبارزه برای مستضعفین صحبت می‌کنیم او این کار را عملی کرد.

مهدی‌پور بیان کرد: قدرت حاج قاسم قدرت واژه‌ها بود. دو سال است با یک کلمه از او زندگی می‌کنیم، «مرد میدان». با یک جمله‌اش زندگی می‌کنیم، «ما ملت امام حسینیم». همراه و هم‌ذات همه حرکاتش، ادبیات تولید می‌کرد و جالب اینکه در تمام عمرش با رسانه‌ها رودررو نشد. مراسم‌های او همیشه محرمانه بود و رسانه‌ها از آن خبر نداشتند حتی ضبط درستی از این برنامه‌ها نیست.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: این مرد که همیشه از رسانه دوری می‌کرد تبدیل به بزرگترین رسانه انقلاب اسلامی شده است. اتفاق عجیبی است. او پشت رسانه بود و اکنون رسانه پشت اوست. بزرگترین پلتفرم تولید محتوا او را سانسور می‌کند چرا که این کلمه جریان‌ساز است و از روز اول با دامنه بزرگ واژگان همراه بوده است. زندگی و تاریخ این مرد با واژه است. قدس در زندگی او عین واقعیت زندگی اوست. آرمان‌های خیالی و آرزو‌های بزرگ ما را محقق کرد. شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد راهش را باز کرد. یک هفته قبل از ترور راه زمینی کربلا به سوریه بازگشایی شد. قاسم سلیمانی مررز‌های خاورمیانه را بزرگ کرد. آنقدر افسانه‌ها شنیدیم که برایمان دور از ذهن است، اما قاسم سلیمانی افسانه نبود. برخلاف آنچه فکر می‌کنیم باید خیلی در رسانه باشیم این آدم مکانیزم‌های دیگری برای بزرگ شدن داشت. همه موثرین و سلبریتی‌ها در مقام حاج قاسم رنگ می‌بازند که این به برکت خون اوست.

وی در پایان بیان داشت: برای ما در حوزه رسانه نحوه دیگری از انتقام سخت وجود دارد. اگر بتوانیم معماری تازه‌ای از ادبیات مقاومت عرضه کنیم و با تحریف‌هایی که درباره فرمانده، ماهیت او را زیر سوال می‌برد بجنگیم، یک وظیفه را در کار رسانه انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار