مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

راهبرد شهید «سلیمانی» تغییر معادلات در سوریه بود

سردار «یعقوبی» گفت: سردار سلیمانی تمام معادلات سیاسی، نظامی و راهبردی را در سوریه تغییر داد زیرا مبنای فکری او تکیه بر مسلح کردن نیروهای مردمی حزب اللهی بود و این همان چیزی بود که بشاراسد تا آن زمان به آن توجه نداشت و تنها تکیه بر قوای نظامی داشت.
کد خبر: ۴۹۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 03January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت حیدریه، سردار سرتیپ پاسدار «رحیم یعقوبی» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شب گذشته در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و وداع با شهید «علی‌اکبر آخوندی» از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس که در حسینیه ثارالله تربت حیدریه برگزار شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی از عناصر پیشروی جامعه بود که در معادلات سیاسی، نظامی و دیپلماتیک منطقه و جهان تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس به تشکیل جبهه مقاومت جهان اسلام منجر شد.

این کارشناس ارشد نظامی گفت: حاج قاسم تمام معادلات سیاسی، نظامی و راهبردی را در سوریه تغییر داد زیرا مبنای فکری او تکیه بر مسلح کردن نیروهای مردمی حزب اللهی بود و این همان چیزی بود که بشاراسد تا آن زمان به آن توجه نداشت و تنها تکیه بر قوای نظامی داشت.

سردار یعقوبی افزود: تمامی کشورهای پیرامون ایران امروز به یمن تلاش‌های سردار سلیمانی، دارای نیروهایی هستند که قادرند وضعیت را تغییر دهند و بعد از رزمایش اخیر نیروهای مسلح ایران، قدرت‌های غربی اعلام کردند ایران به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده‌ است.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: شهید سلیمانی بارها گفته بود که برای تشکیل و اداره این نیروهای مردمی و حزب اللهی بیش از پول و بودجه به انگیزه و اعتقاد نیاز است.

این کارشناس ارشد نظامی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی انسانی اسلام‌شناس بود و به اسلام و همه ابعاد آن اعتقاد و ایمان قلبی داشت.

وی تصریح کرد: برای شهید سلیمانی ده‌ها بار صحنه ترور پیش آمد و او هیچگاه از مسیری که انتخاب کرده بود تردید نکرد و به آنچه تکلیف و رسالت خود می‌دانست به نحو احسن عمل کرد.

سردار یعقوبی با بیان اینکه با حضور شهید سلیمانی در نیروی سپاه قدس تحولی بزرگ در این نیرو ایجاد شد، افزود: تمام تحرکات و تحولاتی که فرمانده شهید جبهه مقاومت در سپاه قدس به سرانجام رساند به تشکیل جبهه مقاومت جهان اسلام منجر شد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: حاج قاسم ولایتمدار، تکلیف‌محور و تکلیف‌گرا بود و آنچه که به‌عنوان تکلیف می‌دانست عمل می‌کرد.

وی اضافه کرد: امروز به مدد حاج قاسم از شمال مدیترانه تا تنگه عدن بر موقعیت عبور انرژی جهان اشراف داریم و دشمنان نظام به قدرت بلامنازع انقلاب اسلامی پی‌برده‌اند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی خاکریزی از شمال مدیترانه تا تنگه عدن ایجاد کرد و در این مسیر ارتش‌های کوچک، چابک، شجاع و تکلیف‌مدار را برای جهان اسلام تشکیل داد.

سردار یعقوبی بیان داشت: عربستان با همه امکانات و تجهیزات و ائتلاف منطقه‌ای خود عقب نشسته و هر روز کشوری را واسطه می‌کند تا ایران واسطه شود تا جنگ بین یمن و عربستان را خاتمه دهد.

وی افزود: هیچ دولتی در جمهوری اسلامی ایران از بودجه جاری خود برای جبهه مقاومت هزینه نکرد و آنچه که هزینه شد از بودجه دفاعی بود که در اختیار نیروی‌های مسلح بود و این در حالی است که حاج قاسم اراده آمریکایی‌ها را با پول و تجهیزات امکانات از بین نبرد بلکه با همراهی دلدادگانی که در مسیر اراده الهی بودند تمام نقشه‌های شوم آنان را خنثی کرد.

این مراسم با حضور هم‌رزمان فرمانده رشید جبهه مقاومت از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و یمن برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار