نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

سردار سلیمانی، یک انسان تراز در عصر غیبت بود

آیت‌الله «حسینی همدانی» گفت: سه رکن اصلی ولایت در عصر غیبت، ارتباط با ولی‌فقیه، ارتباط با مردم و جهاد و درگیری با دشمن است که هر سه در سردار سلیمانی وجود داشت. در واقع او یک انسان قواره و تراز در عصر غیبت بود.
کد خبر: ۴۹۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ - 03January 2022

سردار سلیمانی، یک انسان تراز در عصر غیبت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج پیش از ظهر امروز در اجتماع سلیمانی‌ها که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام اظهار داشت: خدا را شاکرم که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سردار سلیمانی، امروز شانزدهمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی با کمک دستگاه‌های مختلف به‌ویژه سپاه و مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های این رزمایش‌ها و برکاتی که برای مردم استان البرز داشته، بر همگان مشهود است، مطرح کرد: این ایام متعلق به صدیقه طاهره (س) و پرورش‌یافته مکتب فاطمی است. مسئله مواسات و همدلی یکی از مواردی است که از دستورات دینی و راهنمایی‌های اهل‌بیت (ع) به دست می‌آید و در آیات و روایات مختلف نیز آمده که همه باید در این مسیر گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به وجود روحیه مودت، محبت، همکاری، همیاری، همدردی و همدلی با مردم در شهدای والامقام به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: سردار سلیمانی با اینکه مأموریت‌های مختلفی را بر عهده داشت اما در فاصله بین دو مأموریت، هرگاه فرصتی پیدا می‌کرد، خود را به مردم و محرومان می‌رساند و به خدمت‌رسانی به آن‌ها می‌پرداخت. البته همه مأموریت‌های وی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب و نظام بود.

وی گفت: در تاریخ اسلام آمده که پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را ام‌ابیها خطاب می‌کردند و رفتارشان با ایشان مانند مادرشان بود و حضرت زهرا (س) نیز مادرانه با ایشان برخورد می‌کردند؛ این معنی ظاهری ‌ام ابیهاست اما یکی دیگر از معانی ام، اساس، بن و ریشه است. در روایتی آمده که اگر پیامبر (ص) نبود عالم خلق نمی‌شد، اگر حضرت علی (ع) نبود، نه پیامبر (ص) و نه عالم خلق نمی‌شد و اگر حضرت فاطمه (س) نبود، نه پیامبر (ص) و نه حضرت علی (ع) خلق نمی‌شدند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: امام صادق (ع) در روایتی می‌فرماید: شیعیان ما را در سه مرحله بیازمایید؛ در وقت نماز و چگونگی مواظبتشان بر آن، در وقت نگهداری اسرارشان از دشمنان و در زمان همدردی و کمک مالی. یکی از مختصات شیعه واقعی در زمان غیبت، مواسات و همدلی است، یاران حضرت مهدی (عج) و اهل‌بیت (ع) اهل مواسات و همدردی با برادران دینی خود هستند اما نه فقط در موارد مالی، بلکه در دیگر موارد نیز با همنوعان خود همدردی می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه انسان تراز در عصر غیبت، انسان ولایی است، مطرح کرد: سه رکن اصلی ولایت در عصر غیبت، ارتباط با ولی‌فقیه، ارتباط با مردم و جهاد و درگیری با دشمن است که اگر در حالات سردار سلیمانی دقت و بررسی کنید، این سه ویژگی به چشم می‌خورد. در واقع او یک انسان قواره و تراز در عصر غیبت بود. دستگیری از محرومان، محبت و ارتباط خوب وی با مردم، ویژگی شخصیتی وی بود. نگرش سردار سلیمانی به انسان‌ها، قومیت‌ها و قبیله‌ها به‌گونه‌ای بود که یک انسان منتظر باید داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: حواسمان باشد اگر به‌موقع توبه نکنیم شیطان بر ما مسلط می‌شود. باید هر چه داریم در راه خدا و ولی خدا صرف کنیم در غیر اینصورت به نتیجه نمی‌رسیم و شیطان ‌مدیریت ما را بر عهده می‌گیرد. وقتی به شخصیت شهید سلیمانی و فرمانده و رهبر او توجه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که الگوهای آن‌ها نیز بدین گونه رفتار و خود را برای خدا خرج می‌کردند و در هر شرایطی تلاش کردند تا جبهه حق بر باطل پیروز شود. اگر کسی چنان کند، در تمام عرصه‌ها پیروز است.

وی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید که اگر کسی خود را در راه خدا خرج نکند بداند در شرایطی قرار می‌گیرد که تمام وقت خود را در معصیت خدا صرف کند. کسی که در مسیر ولی خدا حرکت نکند، خداوند بلایی بر سر او می‌آورد که تلاش، حرکت و برنامه‌ریزی داشته باشد اما در مسیر دشمن‌ گام بردارد و دشمن را تقویت کند نه ولی خدا را. سردار سلیمانی تمام طول عمر خود را وقف اطاعت از خدا کرد و مسیر وی، برآورده کردن ‌حاجات ولی خدا بود و چون در این‌ مسیر اخلاص داشت خداوند نام وی را جهانی کرد و به او عظمت و عزت داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار