دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شرحی بر حال و هوای دیار کریمان در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی/ مردمانی از شرق و غرب، میهمان کوی حاج قاسم شدند

هوای شهر باران خورده کرمان در این روز‌های سرد گرمای محبت مردمانی را می‌چشد که از شرق و غرب برای بستن عهد و پیمان دوباره با سردار مقاومت به این شهر می‌آیند.
کد خبر: ۴۹۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳ - 04January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کرمان است و نام حاج قاسم، کرمان است و یاد سرداری که در دل‌های میلیون‌ها عاشق جای گرفته، گلزار شهدا هست و فرمانده‌ای که دو سال درد فراغش بر دل دوستان و همرزمان نشسته و داغ ابدی را بر دل دوستداران گذاشته. شهر و گلزار این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری گره خورده به نام فرمانده، او فرزند دیار کریمان بود، با سخاوت و بخشنده، عمری در میدان‌های نبرد موی سپید کرد و هرجا اسلام در خطر بود، شجاعانه پا به عرصه‌های سخت گذشت. او محبوب قلب میلیون‌ها ایرانی و ستم دیدگان جهان بود، از این رو عاشقانش کیلومتر‌ها راه برای دیدار دوباره با او راه پیموده‌اند و خود را به مزارش در، قلب کرمان، رسانده‌اند.

حال و هوای شهر کرمان به ویژه گلزار شهدا این ایام با هر جای دیگر ایران متفاوت است. سوز بر دل مانده شهادت طعنه زده به سوز سرما، عشقش گرما بخش وجود دل‌هایی شده که از دور و نزدیک خود را به کرمان آمده‌اند. بهشت این روز‌های کرمان، هوای باران خورده شهر است که آغشته به عطر سردار دل‌ها شده. خیابان منتهی به گلزار شهدای کرمان پر شده از مواکبی که به استقبال زائران حاج قاسم می‌آیند. مردمان کرمان عاشقانه سردارشان را دوست دارند و زائران او را مهمانان خود می‌دانند. از مدت‌ها پیش مردم کرمان آماده حضور هزاران نفری زائران حاج قاسم شده‌اند و با توزیع نذورات و در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی از آنان پذیرایی می‌کنند.

حال و هوای دیار کریمان در دومین سالگرد سردار/ مردمانی از شرق و غرب، مسافران کوی حاج قاسم

از شرق تا غرب مسافران کوی حاج قاسم

نه فقط ایرانی‌ها که مسافران خارجی هم در این روز‌ها مقصدشان کرمان است. از راه‌های دور و نزدیک از کشور‌های مختلف، حاج قاسم مهمان ویژه دارد و همه خود را به مزار سفید او می‌رسانند تا رو سپید کنند با تبرکی از نام او. صفوف طولانی زائران مزارش نشان از عمق ارادت مردم دارد، صفوفی که شبانه روز مملو از جمعیت است، همان جمعیتی که دو سال پیش پیکرش را شهر به شهر بدرقه کردند و در تشییعش سنگ تمام گذاشتند و پیامی ر ا به مستکبرین جهان صادر کردند که می‌گفت «میلیون‌ها قلب بی قرار، قرارگاه حاج قاسم است».

حال و هوای دیار کریمان در دومین سالگرد سردار/ مردمانی از شرق و غرب، مسافران کوی حاج قاسم

به یاد اربعین در گلزار شهدای کرمان

نمی‌شود نام سربازترین سرباز حسین (ع) زمان را ببریم و یاد اباعبدالله جاری و ساری نباشد، این را وقتی بیشتر حس می‌کنیم که حال و هوای موکب‌های اربعین در قدم به قدم از مسیر منتهی به گلزار شهدا مشهود است. یادمان نرفته در سال‌های اوج تحرکات داعش در عراق حاج قاسم و نیرهایش تضمین کننده امنیت جان زائران اربعین حسینی بودند؛ و حالا امسال ۱۰۰ موکب در مسیر گلزار شهدای کرمان به زائران حاج قاسم خدمت رسانی می‌کنند. اکثر این مواکب توسط مردم برپا شده، هرکس هرآنچه دارد را به میان زائران می‌آورد تا سهمی در این اتماع عظیم داشته باشد.

حال و هوای دیار کریمان در دومین سالگرد سردار/ مردمانی از شرق و غرب، مسافران کوی حاج قاسم

خانواده شهید، زائر ویژه ۱:۲۰

شب گذشته در ساعاتی که حاج قاسم برای همیشه جسم مادی‌اش از بین زمینیان پرکشید مزار او مهمان ویژه‌ای داشت. خانواده سردار دل‌ها به کرمان آمدند و در شب بارانی شهر در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند. ساعت ۱:۲۰ مهمانان ویژه بر سر مزار شهید حاضر شدند.

ویژه برنامه‌های متعددی از سوی موکبداران و گروه‌های فرهنگی در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود. این برنامه‌های از روز‌های قبل آغاز شده و با افزایش تعداد زائران این برنامه‌ها به صورت فشرده در حال برگزاریست. سرودخوانی و مداحی، روایتگری و سخنرانی از جمله برنامه‌هاییست که از ابتدای صبح تا آغازین دقایق شب در این مکان برپاست.

حال و هوای دیار کریمان در دومین سالگرد سردار/ مردمانی از شرق و غرب، مسافران کوی حاج قاسم

شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی آماده برای سفر معنوی

آنتن زنده شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در این شب‌ها حضور مردم و شور و حال گلزار شهدای کرمان را از قاب تلویزیون و صدای رادیو به سمع و نظر مردم کشور می‌رسانند تا همگان را در این زیارت معنوی شریک کنند. شبکه‌ها و سایت‌های خبری در این روز‌ها مشغول ثبت لحضات ناب زیارت مردمی هستند.

به یاد فاطمیه‌های بیت الزهرا (س)

نظر به همزمانی ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی دسته‌های عزاداری و هیئات با حضور در گلزار شهدای کرمان رنگ فاطمی به این مکان دادند. ارادت سردار سلیمانی به حضرت زهرا (س) بر مردم کارمان آشکار است، بیت الزهرای او هر ساله مملو از جمعیت می‌شود و روضه‌های فاطمیه حاج قاسم از برنامه‌های سالیانه او بود. حاج قاسم در هر شرایطی خودش را به کرمان می‌رساند تا در ایام عزاداری مادر سادات میزبان عزاداران آن حضرت باشد. حال دو سال است که عزاداری دسته دسته پس از زیارت مزار حاج قاسم به نوحه خوانی و سینه زنی می‌پردازند.

تصاویری ناب از حضور مردم در هوای بارانی و سرد کرمان که با در روز‌های منتهی به سالروز شهادت حاج قاسم بر تعداد آنان افزوده می‌شود و پیش بینی می‌شود این حضور پرشور تا روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار