رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

تداوم امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده/ ناوگان هوایی هلال احمر امدادرسانی به مناطق صعب‌العبور را آغاز کرد

کولیوند گفت: امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده ادامه دارد و بالگرد‌های هلال احمر برای امدادرسانی به مناطق صعب‌العبور اعزام شدند.
کد خبر: ۴۹۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 04January 2022

تداوم امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده/ ناوگان هوایی هلال احمر امدادرسانی به مناطق صعب العبور را آغاز کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب کشور، اظهار داشت: در روز‌های گذشته در استان هرمزگان بیشتر دو شهرستان رودان و میناب متاثر از سوانح جوی بودند که بعضی از مناطق این شهرستان‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

وی افزود: روستای تمبک در شهرستان میناب که ۱۲۰ خانوار را در خود جا داده بود به علت اینکه مجبور به باز کردن سد استقلال شدند، تخلیه شده و خانوار‌ها به روستای حکمی منتقل شدند. بلافاصله هلال احمر نیز اقلام زیستی را در اختیار این خانوار‌ها قرار داد و اسکان اضطراری برای آن‌ها فراهم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امدادرسانی همچنان در مناطق جنوبی کشور ادامه دارد و در شهرستان رودبار جنوب، قلعه گنج و شهداد نیز تخلیه آب از منازل آغاز شده است. برخی روستا‌ها در محاصره آب بودند که بوسیله ناوگان هوایی هلال احمر به آن‌ها امدادرسانی شده است. در ساعاتی از شب نیز که امدادرسانی ممکن نبود، بوسیله خودرو‌های امدادی از طریق زمینی به آن‌ها یاری رسانی شد.

کولیوند ادامه داد: تا ساعت ۲۳ شب گذشته ارتباط تلفنی در برخی مناطق قطع بود که خوشبختانه ارتباطات نیز برقرار شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص سیلاب در استان فارس گفت: شهرستان‌های لامرد، مهر، لارستان و بیرم دچار آبگرفتگی شدند که در سالن ورزشی و مسجد شهرستان بیرم اردوگاه اضطراری برپا شد تا شهروندان در این محل‌ها ساکن شوند. روستا‌هایی که در مناطق صعب العبور قرار داشتند نیز از طریق ناوگان هوایی به آن‌ها امدادرسانی شد.

کولیوند تصریح کرد: در شهرستان‌های چابهار و کنارک به خصوص در بخش‌های دشت یاری، اورکی و پسابندر راه‌های ارتباطی قطع شده است، اما بواسطه حضور نیرو‌های امدادی خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و اقلام زیستی نیز در اختیار مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. در این زمینه به مدیران استانی اختیارات لازم داده شده تا نسبت به خرید اقلام مورد نیاز شهروندان، اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار