سرلشکر باقری در کرمان:

با خدا عهد می‌بندیم تا پای جان راه شهید سلیمانی‌ را ادامه دهیم/ اهمیت مکتب سلیمانی به مرور زمان بیشتر جلوه می‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی یاران حاج قاسم در کرمان گفت: با خدا عهد می‌بندیم تا جان در بدن داریم راه شهید سلیمانی‌ را ادامه دهیم.
کد خبر: ۴۹۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ - 04January 2022

با خدا عهد می‌بندیم تا پای جان راه شهید سلیمانی‌ را ادامه دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در گردهمایی یاران حاج قاسم که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی (ع) کرمان برگزار شد، اظهار داشت: وحدتی که با نفس حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته، در همه سازمان‌های نظامی استان کرمان دیده می‌شود که موجب شادی دل رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ همان طور که عزیزان ما در سپاه، ارتش و انتظامی به طور هم‌افزا ماموریت‌های مقدس خود را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه، با خدا عهد می‌بندیم تا جان در بدن داریم راه شهید سلیمانی‌ را ادامه دهیم و پاسدار ارزش‌ها باشیم، بایستیم و مقاومت و دفاع کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعابیر بلندی را در خصوص این شهید به‌کار برده‌اند که سابقه نداشته است، هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت حاج قاسم، چنان که فرمودند به حاج قاسم و ابومهدی باید به شکل یک مکتب و مدرسه درس‌آموز نگاه کرد نه یک شخص.

وی عنوان کرد: عبارت «مکتب سلیمانی» مدال افتخاری است که ولی امر مسلمین به این شهید عنایت کردند که این مکتب دارای اصالت، ریشه، صحت و دقت است.

سرلشکر باقری افزود: مکتب سلیمانی تاریخ‌ساز، انسان‌ساز، عزت‌بخش و الهام‌آفرین است و در آموزش و تربیت نسل در نسل این ملت و مظلومان جهان نقش دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما چون در کوران حادثه هستیم درک درستی از مکتب سلیمانی نداریم و به مرور زمان اهمیت آن مشخص می‌شود، ابراز داشت: این شهید یک اسطوره و صاحب یک مکتب است؛ خدا به او توفیق داد، از ابتدای جوانی و تا روز شهادت بدون هر گونه خستگی و وقفه در جبهه‌ها و اشکال مختلف خدمتگزار بود و برای ما جاماندگان تربیت آموزی کرد و تجربه به جا گذاشت و ما باید آنها را بازخوانی و منتقل کنیم و آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ کمتر کسی است که دارای ویژگی‌های همزمان با‌هم باشد؛ شهید مطهری به این ویژگی در مولا علی (ع) اشاره می‌کند که دافعه و جاذبه با هم داشت، گفت: شهید سلیمانی به تاسی از امام علی (ع) این ویژگی‌ها را داشت، همزمان که در مقابل استکبار اوج اقتدار مبارزه و سرسختی را داشت، در اوج عطوفت و برادری با فرزندان شهدا و محرومان برخورد می‌کرد.

این ‌مسئول تصریح کرد: او همزمان هم دیپلماتی کار کشته بود که بزرگترین شخصیت‌های سیاسی جهان در برابر استدلال او کوتاه می‌آمدند و در میدان رزم به عنوان یک فرمانده آگاه و جسور دشمن را به شکست می‌کشاند و از این گونه ویژگی‌های او بسیار است.

سرلشکر باقری با طرح این سوال که او چه کرد که عنوان مکتب شهید سلیمانی به او عطا شد، تصریح کرد: او در ایمان مطابق فقه عمل می‌کرد و از عمق جان مطیع محض دستورات اسلام، عاشق اهل بیت (ع) و صاحب روضه و عزاداری بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه او ولایتمدار بود در دوران امامین انقلاب خود را سرباز ولایت و مطیع ولایت می‌دانست، گفت: چنانچه دستوری به او داده می‌شد ذره‌ای تردید و اجتهاد نداشت و تابع محض بود.

وی بیان داشت: او به نصرت الهی توکل داشت. در کار او برخورد به بن بست‌ها فراوان اتفاق می‌افتاد اما او پس از اینکه همه تدبیرها را به کار می‌بست، توکلش به خدا بود و معتقد بود امر حق و جبهه حق پیش خواهد رفت و بارها گزارش بازگشایی این بن‌بست‌ها را می‌داد و می‌گفت این از رزق‌هایی بود که روی آن حساب نکرده بودیم و خدا نصیب ما کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: حاج قاسم مخلص و صادق بود صداقت با خدا، پیامبر (ص) و ائمه (ع)، فرمانده کل قوا، شهیدان، اسلام، انقلاب و جبهه حق در او موج می‌زد؛ او فوق‌العاده بصیر بود، چه در خصوص جریان‌ها و تحولات سیاسی در داخل چه در سطح منطقه و جهان.

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید سلیمانی به تمام جریان‌های سیاسی و فکری در منطقه مسلط و آگاه و آگاهی‌بخش بود و خود را تابع ولی امر می‌دانست و تلاش زیادی در جهت وحدت افزایی و انسجام ملی داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه خط قرمز حاج قاسم ولایت امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام بود، عنوان کرد: دانش، درایت و تدبیر او بی‌نظیر بود؛ شناخت کامل نسبت به اسلام و حوزه ماموریتی خود و حکمت عملی را می‌توان در او دید.

وی گفت: زمانی کردستان عراق در حال جدایی از این کشور بود، اما حاج قاسم با تدبیرش، وحدت و حاکمیت ملی در عراق را تثبیت کرد و در سوریه و لبنان هم وحدت‌افزا شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: سعه‌صدر حاج قاسم بی‌نظیر بود، در سطح منطقه به‌دلیل سیاسی کاری‌ها گاهی تصمیماتش اجرایی نمی‌شد، اما او ناامید نمی‌شد و مجددا از نوع آغاز می‌کرد؛ هفته‌ها و شبانه‌روز در عراق برای وحدت شیعه و سنی تلاش می‌کرد و تکلیف‌گرا بود.

سرلشکر باقری بیان داشت: شهید سلیمانی مرد تدبیر، استدلال و منطق بود و در عمل با تمام وجود به دل دشمن می‌زد. این بصیرت از کجا آمده بود، وقتی در راه خدا جهاد می‌کرد؛ خدا به او راه نشان می‌داد و نصرت الهی شاملش بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: وقتی کمک خدا باشد ثبات قدم حاصل می‌شود و تردیدی نیست این ثبات قدم هدیه خداوند به اوست و در برابر دشمنان چنان می‌جنگید که دشمن یارای مقابله نداشت و اینها سازنده مکتب شهید سلیمانی است.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می‌دانست؛ فرمانده بود اما به کسی امر و نهی نکرد این را سید حسن نصرالله بارها گفته است؛ راه را نشان می‌داد اما تصمیم‌گیری و فرماندهی را به خودشان واگذار می‌کرد.

سرلشکر باقری یادآور شد: در ابتدای ایجاد نیروی قدس سپاه پاسداران، هیچکدام از بخش‌های جبهه مقاومت یک‌صدم این تشکیلات را نداشتند این سازماندهی رزمی و تجهیزات را نداشتند شهید سلیمانی با رعایت مصلحت جمهوری اسلامی سازمان‌هایی ایجاد کرد که امروز بازدارندگی در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه، شهید سلیمانی مأنوس و غمخوار خانواده شهدا بود، گفت: حاج قاسم، مدیری همه‌جانبه بود، صرفا سردار نظامی نبود؛ سخنانش برای هنرمندان، نخبگان، کادر درمانی و غیره دارای نکات اساسی بود.

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید سلیمانی نگاه همه‌جانبه به همه جوانان داشت؛ همه را فرزند انقلاب، ایران و فرزند خود می‌دانست و همه ملت ایران با رویکردی در آن تشییع ده‌ها میلیونی نشان دادند، محبت پدری را درک کردند و چند میلیون نفر جذب انقلاب و اسلام با این ظرفیت عظیم شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نظام و نیروهای مسلح، دولتی‌ها، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و جوانان تربیت‌کننده و درس‌آموز است؛ تربیتی که با شهادت امضا شده است.

سرلشکر باقری متذکر شد: شهید سلیمانی بخش مهمی از راه مقابله با دشمن را طی کرد؛ در زندگی‌ و شهادتش آنها را به ذلت کشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار