امضای تفاهم‌نامه جامع فعالیت‌های آموزشی ارتش و فرماندهی کل انتظامی کشور

طی مراسمی با حضور امیر دریادار سیاری و سردار نوری‌نژاد، تفاهم‌نامه جامع فعالیت‌های آموزشی ارتش و فرماندهی کل انتظامی کشور امضاء شد.
کد خبر: ۴۹۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 04January 2022

امضای تفاهم نامه جامع فعالیت‌های آموزشی فیمابین ارتش و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم امضای تفاهم‌نامه جامع فعالیت‌های آموزشی ارتش و فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم در خدمت برادران عزیز از فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای امضای تفاهم‌نامه تربیتی و آموزشی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیازی که در موضوع تربیتی و آموزشی در هر سازمانی وجود دارد و ظرفیت‌هایی که امروز در ارتش و فرماندهی نیروی انتظامی وجود دارد، ما می‍‌توانیم از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم و این امر موجب هم‌افزایی در این دو نهاد می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: اگرچه این موارد در گذشته نیز اجرا می‌شده و همکاری‌های تربیتی و آموزشی وجود داشته است، اما با امضای تفاهم‌نامه، جنبه رسمی پیدا کرده و ابعاد گسترده‌تر و همکاری بیشتری در بحث‌های تربیتی و آموزشی به وجود می‌آید.

امیر سیاری اضافه کرد: این موضوع حُسن دیگری هم دارد و آن این است که تربیت‌شدگان و آموزش دیدگان که به صورت متقابل در دو نهاد آموزش می‌بینند با آشنایی با یکدیگر و شئونات دو نهاد در انجام همکاری‌های آینده بسیار موفق‌تر خواهند بود و این امر منشأ خیر و برکت برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی انتظامی کشور است.

وی عنوان کرد: ما با فرمانده انتظامی در ابعاد دیگری نیز همکاری‌های نزدیک داریم و فرماندهی انتظامی از پشتیبانی‌های عملیاتی متعدد ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره می‌برد که همگی با توجه به نیاز عملیاتی مورد اجرا قرار می‌گیرد، اما برای گسترده شدن بحث‌های آموزشی و هدفمند شدن آن و همچنین سازماندهی بهتر، با عقد تفاهم‌نامه توسعه لازم انجام خواهد شد.

سردار «محمدعلی نوری‌نژاد» معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این مراسم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش آموزش دارای تجربه طولانی در موضوعات متنوع است و این امر ایجاب می‌کند تا نهاد‌هایی که در کنار یکدیگر قرار دارند از این تجارب هم استفاده کنند. در گذشته استفاده از این تجارب وجود داشته است و در دوره‌های تشکیل شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های متنوعی صورت گرفته است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه راه هموارتر می‌کند و چراغ راه و هدایتی برای آینده است تا ان‌شاءالله در آینده این آموزش‌ها تقویت شود و کمک می‌کند برخی مأموریت‌های مشترک به‌ویژه مأموریت‌هایی که در مرز‌های کشور انجام می‌شود به‌صورت بهتری صورت پذیرد.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی کل انتظامی کشور عنوان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه کمک کند تا آموزش‌ها مستحکم‌تر و هم‌افزا در اجرای مأموریت‌ها به کار گرفته شود و در کنار یکدیگر انجام وظیفه کنیم.

در پایان مراسم این تفاهم‌نامه جامع آموزشی توسط امیر دریادار سیاری و سردار نوری‌نژاد به امضاء رسید.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار