رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح:

شهید سلیمانی ۴۰ سال مخلصانه در راه خدا تلاش کرد

حجت‌الاسلام «گواهی» گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال اخلاص داشت و برای خدا کار کرد و خدا هم به او عزت داد.
کد خبر: ۴۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 04January 2022

شهید سلیمانی ۴۰ سال اخلاص داشت و برای خدا کار کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالعلی گواهی» رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با بیان این‌که در فتنه ۸۸ اصل نظام و اصل ولایت فقیه نشانه رفته بود، اظهار داشت: تا حق هست، باطل نیز مقابل آن خواهد بود؛ بنابراین ما در فتنه‌ها باید مراقب باشیم تا آتش‌بیار معرکه در جبهه خودی نباشیم.

وی با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بر ضرورت تدبر در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این شهید والامقام تأکید و عنوان کرد: در فرمایشات امام خامنه‌ای می‌توان شخصیت شهید سلیمانی را به‌خوبی شناخت.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که اولین کسانی که شفاعت می‌کنند، شهدا هستند، افزود: امام خامنه‌ای در سال ۱۳۸۴ فرمودند که حاج‌ قاسم هم شفاعت می‌کند و ایشان این دیدگاه را از اوایل جنگ نسبت به امثال حاج‌ قاسم‌ها دارند.

حجت‌الاسلام گواهی با بیان این‌که صحبت از شهید سلیمانی، صحبت از حضرت زهرا (س) است، اولین ویژگی این شهید والامقام را اخلاص وی دانست و گفت: حاج‌ قاسم از همان دوران دفاع مقدس که فرمانده لشکر بود و در قرارگاه‌ها و جلسات حضور می‌یافت، حقیقتاً پایه‌های اعتقادی درستی داشت و می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بعد از ۲ سال از شهادت حاج قاسم، وقتی می‌خواهد از او خاطره بگوید، می‌خواهد با صدای بلند بگرید.

وی افزود: نقل کرده‌اند که وقتی یکی از جانبازان در اهواز به شهادت رسیده بود، شهید حاج قاسم سلیمانی به خانه این جانباز رفت و درحالی که صبح زود نان خریده بود، به خانواده‌اش گفت که آمده‌ام تا صبحانه را در کنار شما بخورم؛ تا آن‌ها احساس کنند که پدرشان بالای سرشان است.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح دومین ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی را ولایت‌مداری وی دانست و گفت: شهید سلیمانی می‌خواست بینش و علاقه مردم به انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و اهل‌ بیت (ع) را بالا ببرد. نسل امروز وقتی می‌بیند وقتی شخصی مانند حاج قاسم که موقعیت اجتماعی دارد، تا این حد متواضع است، برای آن‌ها بینش انقلابی ایجاد می‌شود، روحیه‌شان در میان تبلیغات شدید منفی دشمن بالا می‌رود.

وی با بیان این‌که شهید حاج قاسم سلیمانی حقیقتاً با عمل خود، تبلیغ می‌کرد و به مردم بصیرت می‌داد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت «جهاد تبیین» تأکید کرده‌اند و امروز که در جنگ نظامی نیستیم، زبان، رفتار و سخن ما می‌تواند «جهاد تبیین» باشد.

حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی مدتی قبل از شهادت خود، در مشهد برای ۴۰۰ نفر از اساتید مهم حوزه علمیه قم سخنرانی کرد و وضعیت و معادلات جهانی را برای آن‌ها تبیین کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که شهید سلیمانی از ملامتِ ملامت‌گران ناراحت و گوشه‌نشین نشد، تصریح کرد: شهید سلیمانی تا توانست در زمینه تبیین وقت گذاشت و با علمای کشورهای مختلف دیدار کرد و امثال «سید حسن نصرالله» و «بشار اسد» می‌دانند که وی در این زمینه چه کارهایی انجام داد و به برکت جمهوری اسلامی و مجاهدت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم است که امروز «بشار اسد» می‌تواند کشور خود را اداره کند.

وی ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با سلام، صلوات، اسپند و استقبال به جبهه می‌رفتند؛ اما مدافعان حرم معمولاً تنها به همسران خود می‌گفتند که می‌خواهم بروم مأموریت و احتمالاً تلفن هم نداشته باشم، این درحالی بود که بعضاً چندروز بعد خبر شهادت آن‌ها را به خانواده‌های‌شان اعلام می‌کردند و کسی نمی‌دانست که آن‌ها چه کسانی بودند و چه کارهایی انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام گواهی گفت: برخی کشورها شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان مرجع تقلید خود در عرصه‌های مختلف می‌شناختند و خیلی از فرماندهان نظامی نتوانسته‌اند «پوتین» را ببینند؛ اما وی خودش درخواست می‌داد تا با شهید سلیمانی ملاقات کند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال اخلاص داشت و برای خدا کار کرد و خدا هم به او عزت داد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم حقیقتاً دلداده حضرت زهرا (س) بود و در ایام فاطمیه و عزاداری اهل‌بیت (س) کم نمی‌گذاشت و از سویدای دل خود، گریه می‌کرد؛ این شد که دل‌های میلیون‌ها نفر را اسیر خود کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها