شناسایی هویت شهید «محمد قاسمیان تودشکی» پس از ۳۹ سال گمنامی

هویت شهید «محمد قاسمیان تودشکی» پس از ۳۹ سال گمنامی، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
کد خبر: ۴۹۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ - 04January 2022

پایان چشم انتظاری مادر شهید والامقام «محمد قاسمیان تودشکی» پس از 39 سال فراقبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، هویت شهید «محمد قاسمیان تودشکی» که پیکر مطهر وی پس از ۳۹ سال گمنامی اخیراً تفحص شده است، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

در همین راستا، «علیرضا حسینی» فرماندار شهرستان کوهپایه، «حسین یاریان» رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، اعضاء شورای شهر «تودشک» و سرهنگ «جواد داستانی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) سپاه منطقه شرق استان اصفهان، با حضور در منزل شهید «محمد قاسمیان تودشکی»، خبر تفحص و شناسایی هویت این شهید والامقام را به مادرش اعلام کردند.

سرهنگ «داستانی» در این دیدار، ضمن تجلیل از صبر و استقامت این مادر شهید بزرگوار، اظهار داشت: امنیت، آرامش و اقتدار کشور را مرهون جان‌فشانی و فداکاری و ایثارگری‌های شهیدانی هستیم که جان خود را برای دفاع از خاک این مرز و بوم فدا کردند.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ بنابراین مسئولیت ما در قبال شهیدان بسیار سنگین است و باید با ادامه دادن راه آن‌ها از حرمت خون‌شان پاسداری کنیم

«محمد قاسمیان تودشکی» یکم دی سال ۱۳۴۳ در محله «ولنجک» تهران چشم به جهان گشود. وی تا دوم متوسطه در رشته علوم طبیعی درس خواند و با شروع جنگ تحمیلی، به عنوان بسیجی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام پنجم مرداد سال ۱۳۶۱ در آبادان به شهادت رسید.

پیکر پاک و مطهر شهید «محمد قاسمیان تودشکی» همراه با کاروان شهدای گمنام با عنوان «اهالی بهشت» در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان تشییع می‌شود و قرار است روز پنج‌شنبه (۱۶ دی) مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پس از تشییع در شهر اصفهان، در روستای جندابه تشییع و خاکسپاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها